środa, 20 października 2021

21.10.2021r.  


Temat: Mój klucz do szczęścia.    


Podręcznik s. 60-61 👀


Cele:

1. Czytam utwór poetycki ze zrozumieniem

2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście

3. Określam, co jest tematem utworu

4. Mówię o uczuciach podmiotu lirycznego

5. Wskazuję wartości w wierszu

6. Odnajduję w tekście porównania i samodzielnie je tworzę

7. Odczytuję przenośne znaczenie wyrażenia „klucz do szczęścia”


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz):

        a. Dokończcie w zeszycie zdanie: „Odczuwam radość, gdy…” 


2. Aktywne odczytanie wiersza Co to jest radość?.

        a. Wypiszcie z każdej strofy jeden rzeczownik, który – Waszym zdaniem – jest odpowiedzią na pytanie umieszczone w tytule utworu


3. Wyszukiwanie w tekście informacji na temat podmiotu lirycznego, jego uczuć oraz wartości, które są dla niego ważne. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–3.):

        a. Spróbujcie zapisać w zeszycie zagadkę – krótki tekst, w którym opiszecie swoją małą lub wielką radość. Nie wskazujcie dosłownie, czym ona jest. Zadaniem kolegów będzie odgadnięcie, o czym może być mowa


4. Przypomnienie definicji porównania. 

5. Tworzenie oryginalnych porównań. (Praca twórcza, ćw. 8.) 

6. Rozmowa o wielkich i małych radościach w naszym życiu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. Wyjaśnienie znaczenia sformułowania klucz do szczęścia. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):

        a. Zapiszcie w zeszycie hasło „klucz” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń


8. Wizualne przedstawienie radości. (Praca twórcza, ćw. 7):

        a. Słuchając piosenki Sylwii Grzeszczak https://www.youtube.com/watch?v=87Q5PEjmrCU przedstawcie w formie rysunku radość


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...