21.10.2021r.
Temat: Mój klucz do szczęścia.
Podręcznik s. 60-61 👀
Cele:
1. Czytam utwór poetycki ze zrozumieniem
2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście
3. Określam, co jest tematem utworu
4. Mówię o uczuciach podmiotu lirycznego
5. Wskazuję wartości w wierszu
6. Odnajduję w tekście porównania i samodzielnie je tworzę
7. Odczytuję przenośne znaczenie wyrażenia „klucz do szczęścia”
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz):
a. Dokończcie w zeszycie zdanie: „Odczuwam radość, gdy…”
2. Aktywne odczytanie wiersza Co to jest radość?.
a. Wypiszcie z każdej strofy jeden rzeczownik, który – Waszym zdaniem – jest odpowiedzią na pytanie umieszczone w tytule utworu
3. Wyszukiwanie w tekście informacji na temat podmiotu lirycznego, jego uczuć oraz wartości, które są dla niego ważne. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–3.):
a. Spróbujcie zapisać w zeszycie zagadkę – krótki tekst, w którym opiszecie swoją małą lub wielką radość. Nie wskazujcie dosłownie, czym ona jest. Zadaniem kolegów będzie odgadnięcie, o czym może być mowa
4. Przypomnienie definicji porównania.
5. Tworzenie oryginalnych porównań. (Praca twórcza, ćw. 8.)
6. Rozmowa o wielkich i małych radościach w naszym życiu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. Wyjaśnienie znaczenia sformułowania klucz do szczęścia. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Zapiszcie w zeszycie hasło „klucz” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
8. Wizualne przedstawienie radości. (Praca twórcza, ćw. 7):
a. Słuchając piosenki Sylwii Grzeszczak https://www.youtube.com/watch?v=87Q5PEjmrCU przedstawcie w formie rysunku radość
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz