poniedziałek, 30 sierpnia 2021

Lista lektur – rok szkolny 2021/2022:


1. Ferenc Molnar „Chłopcy z Placu Broni” (27.09.2021)

2. Juliusz Słowacki „W pamiętniku Zofii Bobrówny”

3. Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” – zwyczaje i obyczaje: 

        a. Księga Pierwsza „Nauka Sędziego o grzeczności”

        b. Księga Druga „Śniadanie”

        c. Księga Trzecia „Grzybobranie” 


4. Mity greckie:

        a. Mit o powstaniu świata

        b. Mit o Prometeuszu

        c. Mit o Syzyfie

        d. Mit o Dedalu i Ikarze

        e. Mit o Heraklesie

        f. Mit o Demeter i Korze


5. Adam Mickiewicz „Powrót taty”

6. Bolesław Prus „Katarynka”

7. Clive Staples Lewis „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”

8. Antonio Tello „Nazywam się Leonardo da Vinci”

9. Wybrane wiersze i fragmenty utworów – z podręcznika 


Zasady obowiązujące na języku polskim:  

1. Aktywność podczas lekcji – plusy, oceny (5 plusów to ocena bardzo dobra za aktywność)  

2. Odsyłanie zadań poprzez Teams: 

        a. za zrobione zadanie + ; brak zadania – . 

        b. Proszę sprawdzać na bieżąco listę zadań – obowiązkowych i dla chętnych! 

        c. (5 plusów to ocena bardzo dobra za aktywność; 5 minusów to ocena niedostateczna za aktywność)


3. Oceny:

        a. Najbardziej ważące przy ocenie semestralnej/rocznej są oceny ze sprawdzianów i kartkówek oraz projektów semestralnych, w drugiej kolejności z zadań i mniejszych projektów oraz z aktywności

        b. Każdą ocenę można poprawić – czas na poprawę to 2 tygodnie! W przypadku nieobecności podczas pisania sprawdzianu - czas na napisanie to również 2 tygodnie. Jeżeli absencja będzie dłuższa wówczas uczeń ustala indywidualnie termin napisania/poprawy sprawdzianu. 

4. Projekt:

        a. Semestr zimowy: lapbook ortograficzny – termin: koniec semestru

        b. Semestr letni: lekcja odwrócona – solo lub w parach. Temat zgodny z podstawą programową – do wyboru: ortografia, gramatyka, literatura, kultura (projekt będzie realizowany jedynie przy nauczaniu stacjonarnym) 

        c. Oba projekty podlegają ocenie - jest to ocena wagi kartkówki 

5. Kartkówki – po lekturze, w formie testu

6. Sprawdziany

        a. Sprawdzian piszemy po każdym przerobionym rozdziale podręcznika , 

        b. Przed sprawdzianem – kryteria sukcesu, lekcje powtórkowe

        c. Każdą ocenę negatywną ze sprawdzianu należy poprawić – czas na poprawę to 2 tygodnie od otrzymania oceny

6. Lektury:

        a. Lektury czytamy w całości lub we wskazanych fragmentach! Nie czytamy opracowań!

        b. Prowadzimy „Lekturownik” – czyli osobny zeszyt przeznaczony jedynie na omawianie lektur

        c. Zaliczenie lektury – kartkówka (test) lub projekt 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...