środa, 3 listopada 2021

3.11.2021r.

4.11.2021r.  


Temat: Rzeczownik bez tajemnic.    


Podręcznik s. 75-78 👀

Ćwiczenia do języka polskiego s. 12-15 👉


Cele:

1. Rozpoznaję w tekstach rzeczowniki

2. Odmieniam rzeczownik przez przypadki

3. Wskazuję rzeczowniki własne i pospolite

4. Poprawnie odmieniam rzeczowniki rodzaju nijakiego zakończone na -um

5. Stosuję w wypowiedziach odpowiednie formy rzeczowników


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zabawa „Jaka to część mowy?” – gdy usłyszycie rzeczownik, klaszczcie. Gdy podam inną część mowy zachowajcie ciszę.

        b. Słowa: jeść, słońce, przyjaciółka, woła, podróż, ma, wyprawa, plecak, korytarz, malownicze, piękne, stolarz, wołać, sen, uciekam, tancerz, starszy, nagle, szybko, ale, kieszeń, najważniejszy, lektura

        c. https://learningapps.org/2035481

 

2. 👉Powtórzenie wiadomości o rzeczowniku. (Na rozgrzewkę ze s. 75; Przypomnienie; Czas na ćwiczenia, ćw. 1. ze s. 76):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/608455/polski/okre%c5%9bl-form%c4%99-rzeczownika-wyr%c3%b3%c5%bcnionego-w-zdaniu


3. Określenie, czym różnią się wskazane rzeczowniki. (Na rozgrzewkę ze s. 76) 

4. Odczytanie informacji o rzeczownikach własnych i pospolitych. (Nowa wiadomość ze s. 76) 

5. 👉Wyszukanie w tekście rzeczowników własnych i pospolitych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1. ze s. 77):

        a. Spójrzcie na rzeczowniki własne: Wiktoria, Gustaw, Bogusława, Barbara, Suwałki, Karkonosze, Radom, Karpaty, Żelazowa Wola, Barania Góra, Kijów, Szczawnica, Podlasie, Dąbrowa Górnicza

        b. Spróbujcie znaleźć ukrywające się w nich rzeczowniki pospolite 


6. 👉Uzupełnienie tekstu odpowiednimi formami wyrazu muzeum. (Na rozgrzewkę ze s. 77) 

7. Zapoznanie się z nieregularną odmianą rzeczowników zakończonych na -um. (Nowa wiadomość ze s. 77):

        a. Jakie znacie rzeczowniki zakończenie na -um? Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej z nich. 

 

8. 👉Użycie w tekście odpowiednich form rzeczowników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1. ze s. 78) 

9. 👉Odczytanie informacji o rzeczownikach występujących tylko w liczbie pojedynczej lub mnogiej. (Nowa wiadomość ze s. 78) 

10. 👉Zastosowanie w zdaniach odpowiednich form rzeczowników typu grabie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3. ze s. 78) 

11. 👉Uzupełnienie zdań rzeczownikami niemającymi liczby mnogiej. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4. ze s. 78) 

12. 👉Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 12-15, ćw. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10

13. 👉Aktywne zakończenie:

        a. Dokończcie zdanie: „Z dzisiejszej lekcji wiem, że rzeczownik…”; „Zaskoczyło mnie, że rzeczownik…” 

        b. Sprawdź się: https://wordwall.net/pl/resource/7693567/rzeczownik

        c. https://learningapps.org/1367119

        d. https://learningapps.org/2026808

        e. Sprawdzamy wiedzę o przypadkach: https://wordwall.net/pl/resource/9940225/polski/przypadki

        f. https://wordwall.net/pl/resource/4264622/przypadki


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...