środa, 2 lutego 2022

7.02.2022r. 

8.02.2022r. 

 

Temat: Wyższy i najwyższy – o stopniowaniu przymiotników. 


Podręcznik s. 120-121 👀

Ćwiczenia do języka polskiego s. 22-23


Cele:

1. Poprawnie stopniuję przymiotniki regularne i nieregularne 

2. Wykorzystuję różne formy przymiotników w swoich wypowiedziach


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Na rozgrzewkę 

        b. https://learningapps.org/7736228


2. 👉Odczytanie informacji na temat stopniowania przymiotników. (Nowa wiadomość ze s. 120) 

3. 👉Tworzenie poprawnych stopni przymiotników słodki i smaczny. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.) 

4. 👉Uzupełnienie reklamy przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.) 

5. 👉 Analiza form stopnia wyższego i najwyższego przymiotników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.) 

6. 👉Zapoznanie się z informacją o sposobach stopniowania przymiotnika. (Nowa wiadomość ze s. 121)

7. 👉Uzupełnianie podanych dialogów odpowiednimi formami przymiotników zły i miękki. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.) 

8. 👉Określanie, w jaki sposób stopniują się wskazane przymiotniki. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.) 

        a. https://wordwall.net/pl/resource/7451730/polski/jakie-stopniowanie

        b. https://learningapps.org/1589047

        c. https://wordwall.net/resource/404671/stopniowanie-przymiotnika


9. 👉Wskazywanie wyrażeń zawierających przymiotniki, których nie można stopniować. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.) 

10. Czas na ćwiczenia - "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 22-23, ćw. 7,8,9

11. Aktywne zakończenie:

        a. Sprawdź się: https://learningapps.org/4290823

        b. Wklejka – przymiotnik-stopniowanie

  

Jeśli musisz poćwiczyć:

https://learningapps.org/1150513

https://learningapps.org/2173108


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...