wtorek, 8 lutego 2022

9.02.2022r. 


Temat: Co w filmie piszczy? 


Podręcznik s. 126-127 👀


Cele:

1. Odczytuję podany tekst i wyszukuję w nim informacji 

2. Potrafię wyrazić swoją opinię na temat działań bohatera tekstu 

3. Rozumiem funkcję dźwięków i muzyki w filmie 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Wysłuchanie piosenek filmowych: 

https://www.youtube.com/watch?v=LpEHwSdxQ50

https://www.youtube.com/watch?v=5BSY_bsfIvk&list=PLbXNn0oMr7qRm-PS6SDlnsMJ5aqWgtp12&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=K189DzAmTOQ

https://www.youtube.com/watch?v=Z9NsxW10joM


        b. Czy znaliście wszystkie te piosenki? 

        c. Jaką rolę pełni piosenka w filmie? 

        d. Wysłuchajcie dźwięków i spróbujcie powiedzieć, kto je wydaje:

 https://www.soundboard.com/sb/starwars


2. Odczytanie tekstu Star Wars. Słowniczek najpopularniejszych zwrotów w językach „Gwiezdnych wojen” s. 126 

3. Objaśnienie znaczenia słowa efekt. (Przydatne słowa) 

4. Określenie tematu tekstu:

        a. Na podstawie tekstu zredagujcie w zeszytach krótką instrukcję przygotowania oprawy dźwiękowej filmu 


5. 👉Wyjaśnienie, na czym polega przygotowanie oprawy dźwiękowej do filmu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

6. 👉Odszukanie w tekście informacji o znaczeniu dźwięku w filmie. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

7. 👉Ocena pomysłów projektanta dźwięków. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):

        a. Narysujcie w zeszycie pięcioramienną gwiazdę – do każdego ramienia dopiszcie cechę charakteru szczególnie przydatną w pracy projektanta dźwięków

8. Określenie dźwięków typowych dla różnych scenerii:

        a. Jakie dźwięki powinny towarzyszyć poszczególnym scenom w filmie: poranek w ogrodzie ; zakupy na jarmarku ; długa przerwa w szkole


9. Aktywne zakończenie:

        a. Praca twórcza, ćw. 4 s. 127 

        b. www.odglosy.pl


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...