9.02.2022r.
Temat: Co w filmie piszczy?
Podręcznik s. 126-127 👀
Cele:
1. Odczytuję podany tekst i wyszukuję w nim informacji
2. Potrafię wyrazić swoją opinię na temat działań bohatera tekstu
3. Rozumiem funkcję dźwięków i muzyki w filmie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wysłuchanie piosenek filmowych:
https://www.youtube.com/watch?v=LpEHwSdxQ50
https://www.youtube.com/watch?v=5BSY_bsfIvk&list=PLbXNn0oMr7qRm-PS6SDlnsMJ5aqWgtp12&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=K189DzAmTOQ
https://www.youtube.com/watch?v=Z9NsxW10joM
b. Czy znaliście wszystkie te piosenki?
c. Jaką rolę pełni piosenka w filmie?
d. Wysłuchajcie dźwięków i spróbujcie powiedzieć, kto je wydaje:
https://www.soundboard.com/sb/starwars
2. Odczytanie tekstu Star Wars. Słowniczek najpopularniejszych zwrotów w językach „Gwiezdnych wojen” s. 126
3. Objaśnienie znaczenia słowa efekt. (Przydatne słowa)
4. Określenie tematu tekstu:
a. Na podstawie tekstu zredagujcie w zeszytach krótką instrukcję przygotowania oprawy dźwiękowej filmu
5. 👉Wyjaśnienie, na czym polega przygotowanie oprawy dźwiękowej do filmu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
6. 👉Odszukanie w tekście informacji o znaczeniu dźwięku w filmie. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
7. 👉Ocena pomysłów projektanta dźwięków. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):
a. Narysujcie w zeszycie pięcioramienną gwiazdę – do każdego ramienia dopiszcie cechę charakteru szczególnie przydatną w pracy projektanta dźwięków
8. Określenie dźwięków typowych dla różnych scenerii:
a. Jakie dźwięki powinny towarzyszyć poszczególnym scenom w filmie: poranek w ogrodzie ; zakupy na jarmarku ; długa przerwa w szkole
9. Aktywne zakończenie:
a. Praca twórcza, ćw. 4 s. 127
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz