środa, 15 września 2021

16.09.2021r. 

 

Temat: Z miłości do zwierząt.  

 

Podręcznik s.25-28 👀


Cele:

1. Określam, kto jest bohaterem utworu

2. Charakteryzuję bohaterów

3. Mówię, o czy opowiada tekst

4. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście

5. Określam temat utworu

6. Intepretuję zachowanie bohatera

7. Oceniam postępowanie postaci 

8. Tworzę wypowiedź argumentacyjną


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz ):

        a. Co by było, gdyby na świecie nie było zwierząt?

        b. Co zwierzę jest w stanie zrobić dla człowieka?

        c. Co człowiek poświęci dla zwierzęcia?

        d. Spójrzcie na rzeczowniki i czasowniki: 


rzeczowniki: więzy, zwierzę, słowa, gest, przyjaźń 

czasowniki: zacisnąć, wypowiedzieć, wykonać, nawiązać, oswoić


        e. Połączcie odpowiednio rzeczowniki z czasownikami – tak, by stworzyły logiczne sformułowania. Czy rozumie je? Co oznaczają?


2. Zapoznanie się z informacjami Kilka słów o książce . 

3. Odczytanie tekstu Pax i wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów. (Przydatne słowa) 

4. 👉Określenie, z czyjej perspektywy narrator przedstawił zdarzenia w pierwszej części tekstu, a czyj punkt widzenia ukazał w drugim fragmencie. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

5. 👉Omówienie zachowania Paxa w trakcie podróży. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

6. 👉Scharakteryzowanie relacji chłopca z Paxem. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):

        a. Narysujcie w zeszycie tabelkę składającą się z dwóch kolumn - w jednej zapiszcie uczucie, jakie przeżywał lis, a w drugiej uczucia towarzyszące Peterowi

        b. Jakimi słowami określilibyście relację między lisem i Peterem?

        c. Dlaczego lis? Zanotuj w zeszycie: 

Lis jest częstym bohaterem literackim. Krasicki w bajkach ukazywał lisa jako alegorię sprytu. Zaś lis jako symbol powinien kojarzyć się z inteligencją, przebiegłością, chytrością, oszustwem, bogactwem, ważnością.


7. 👉Ocena decyzji chłopca o odszukaniu lisa. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

8. 👉Rozmowa o przyjaźni człowieka ze zwierzętami. (Po przeczytaniu, ćw. 5.; Wśród ludzi):

        a. Czy warto mieć w domu jakieś zwierzę?

        b. Jakie korzyści płyną z posiadania zwierzaka?


9. 👉Przedstawienie opinii o tym, czy ilustracja trafnie oddaje nastrój tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

10. 👉Układanie pytań do tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)

11. Aktywne zakończenie:

        a. Jeżeli zainteresowała Was książka – zajrzyjcie na stronę autorki: http://www.sarapennypacker.com/index.htm

        b. Drama: Jak mógł czuć się Pax po rozstaniu z chłopcem? Spróbujcie wcielić się w rolę liska i opowiedzieć o swoich emocjach


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...