11.10.2021r.
Temat: Czasownik we własnej osobie?
Podręcznik s. 46-47 👀
Cele:
1. Określam, jaką funkcję w wypowiedzi pełni czasownik.
2. Tworzę odpowiednie formy czasownika.
3. Rozpoznaję autora wypowiedzi na podstawie formy czasownika.
4. Redaguję SMS w określonej formie.
1. Aktywne wprowadzenie.
a. Na rozgrzewkę
b. Przypomnienie ze s. 46
c. https://wordwall.net/pl/resource/1527832/polski/czasownik-test
2. 👉Określenie, od czego zależy forma czasownika. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
3. 👉Uzupełnienie podanego tekstu odpowiednimi formami czasownika być. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
4. 👉Rozpoznawanie autora podanej wypowiedzi na podstawie formy czasownika. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.)
5. 👉Określenie, kiedy stosuje się proste, a kiedy złożone formy czasu przyszłego czasowników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.; Przypomnienie ze s. 47)
6. 👉Zredagowanie SMS-a z wykorzystaniem form czasu przyszłego czasowników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.)
7. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/1949321/polski/czasownik
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz