środa, 6 października 2021

11.10.2021r.  


Temat: Czasownik we własnej osobie?   


Podręcznik s. 46-47 👀


Cele:

1. Określam, jaką funkcję w wypowiedzi pełni czasownik.

2. Tworzę odpowiednie formy czasownika.

3. Rozpoznaję autora wypowiedzi na podstawie formy czasownika.

4. Redaguję SMS w określonej formie. 


1. Aktywne wprowadzenie. 

        a. Na rozgrzewkę

        b. Przypomnienie ze s. 46

        c. https://wordwall.net/pl/resource/1527832/polski/czasownik-test


2. 👉Określenie, od czego zależy forma czasownika. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.) 

3. 👉Uzupełnienie podanego tekstu odpowiednimi formami czasownika być. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.) 

4. 👉Rozpoznawanie autora podanej wypowiedzi na podstawie formy czasownika. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.) 

5. 👉Określenie, kiedy stosuje się proste, a kiedy złożone formy czasu przyszłego czasowników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.; Przypomnienie ze s. 47) 

6. 👉Zredagowanie SMS-a z wykorzystaniem form czasu przyszłego czasowników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.) 

7. Aktywne zakończenie:

        a.  https://wordwall.net/pl/resource/1949321/polski/czasownik


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...