23.11.2021r.
Temat: Zdobywamy szczyty wrażliwości.
Podręcznik s. 70-73 👀
Cele:
1. Wskazuję czas akcji i bohaterów tekstu
2. Identyfikuję narratora w tekście
3. Wskazuję główną myśl utworu
4. Opisuję bohaterów, ich przeżycia i uczucia
5. Przekładam tekst kultury na własne doświadczenia
6. Uczestniczę w rozmowie na zadany temat
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Kończymy zdanie: „Do szczęścia potrzebna jest…”
2. Zapoznanie z tekstem „Kilka słów o książce”
3. Aktywne odczytanie fragmentów powieści „Najwyższa góra świata”
4. Wskazanie narratora tekstu – ćw. 1 s. 73
5. Określenie czasu wydarzeń – ćw. 2 s. 73
6. Rozmowa na temat uczuć i przeżyć bohaterki – ćw. 3 i 4 s. 73
a. Gra w skojarzenia - zapiszcie w zeszycie słowa: radość, smutek, gniew, zazdrość, miłość (jedno pod drugim)
b. Dopiszcie do każdego uczucia jeden wyraz, z którym to uczucie kojarzy się Wam, np. radość – spotkanie z przyjacielem
7. Rozmowa o ważnych momentach w życiu człowieka – ćw. 5 s. 73
8. Aktywne zakończenie:
a. Drama – wybrani uczniowie odgrywają scenki na temat: powiadomienie rodziców, że muszą przyjść do szkoły na rozmowę z panią dyrektor po bójce; stanięcie w obronie kolegi wykluczonego z grupy; poinformowanie przyjaciela o nieobecności na jego urodzinach
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz