poniedziałek, 22 listopada 2021

23.11.2021r.  


Temat: Zdobywamy szczyty wrażliwości.   

 

Podręcznik s. 70-73  👀


Cele:

1. Wskazuję czas akcji i bohaterów tekstu 

2. Identyfikuję narratora w tekście

3. Wskazuję główną myśl utworu

4. Opisuję bohaterów, ich przeżycia i uczucia

5. Przekładam tekst kultury na własne doświadczenia

6. Uczestniczę w rozmowie na zadany temat


1. Aktywne wprowadzenie: 

        a. Kończymy zdanie: „Do szczęścia potrzebna jest…”


2. Zapoznanie z tekstem „Kilka słów o książce” 

3. Aktywne odczytanie fragmentów powieści „Najwyższa góra świata” 

4. Wskazanie narratora tekstu – ćw. 1 s. 73

5. Określenie czasu wydarzeń – ćw. 2 s. 73

6. Rozmowa na temat uczuć i przeżyć bohaterki – ćw. 3 i 4 s. 73

        a. Gra w skojarzenia - zapiszcie w zeszycie słowa: radość, smutek, gniew, zazdrość, miłość (jedno pod drugim)

        b. Dopiszcie do każdego uczucia jeden wyraz, z którym to uczucie kojarzy się Wam, np. radość – spotkanie z przyjacielem


7. Rozmowa o ważnych momentach w życiu człowieka – ćw. 5 s. 73

8. Aktywne zakończenie:

        a. Drama – wybrani uczniowie odgrywają scenki na temat: powiadomienie rodziców, że muszą przyjść do szkoły na rozmowę z panią dyrektor po bójce; stanięcie w obronie kolegi wykluczonego z grupy; poinformowanie przyjaciela o nieobecności na jego urodzinach


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...