11.01.2022r.
Temat: Kto jest pierwszym wzorem dla dziecka?
Podręcznik s. 108-109 👀
Cele:
1. Czytam ze zrozumieniem utwór poetycki
2. Wyszukuję w tekście epitety
3. Wyjaśniam, kim jest osoba mówiąca w wierszu
4. Określam stosunek podmiotu lirycznego do matki
5. Wyjaśniam znaczenie końcowych wersów tekstu
1. Aktywne wprowadzenie
a. Z jakimi cechami charakteru kojarzy Wam się mama?
b. Jak możesz inaczej powiedzieć mama?
2. Odczytanie wiersza „Ręce” Jana Twardowskiego 👀
3. 👉Wskazanie w utworze epitetów – „po przeczytaniu” ćw. 1, „przypomnienie”
a. Jakie cechy można przypisać matce opisanej w wierszu?
4. 👉 Rozmowa o wdzięczności osoby mówiącej dla matki „po przeczytaniu” ćw. 2
a. Kim jest osoba mówiąca w wierszu?
b. Co sobie przypomina?
c. W jaki sposób odwdzięcza się matce?
5. 👉Określenie, jaki obraz matki wyłania się z tekstu - „po przeczytaniu” ćw. 3
6. 👉Interpretacja dwóch ostatnich wersów utworu - „po przeczytaniu” ćw. 4
7. Aktywne zakończenie:
a. https://learningapps.org/12455691
Podsumowanie:
1. Umiem czytać ze zrozumieniem utwór poetycki
2. Umiem wyszukać w tekście epitety
3. Umiem wyjaśnić, kim jest osoba mówiąca w wierszu
4. Umiem określić stosunek podmiotu lirycznego do matki
5. Umiem wyjaśnić znaczenie końcowych wersów tekstu
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz