poniedziałek, 10 stycznia 2022

11.01.2022r.


Temat: Kto jest pierwszym wzorem dla dziecka? 


Podręcznik s. 108-109  👀


Cele:

1. Czytam ze zrozumieniem utwór poetycki 

2. Wyszukuję w tekście epitety 

3. Wyjaśniam, kim jest osoba mówiąca w wierszu 

4. Określam stosunek podmiotu lirycznego do matki 

5. Wyjaśniam znaczenie końcowych wersów tekstu 


1. Aktywne wprowadzenie

        a. Z jakimi cechami charakteru kojarzy Wam się mama?

        b. Jak możesz inaczej powiedzieć mama?


2. Odczytanie wiersza „Ręce” Jana Twardowskiego 👀

3. 👉Wskazanie w utworze epitetów – „po przeczytaniu” ćw. 1, „przypomnienie”

           a. Jakie cechy można przypisać matce opisanej w wierszu?

4. 👉 Rozmowa o wdzięczności osoby mówiącej dla matki „po przeczytaniu” ćw. 2

        a. Kim jest osoba mówiąca w wierszu?

        b. Co sobie przypomina?

        c. W jaki sposób odwdzięcza się matce?


5. 👉Określenie, jaki obraz matki wyłania się z tekstu - „po przeczytaniu” ćw. 3

6. 👉Interpretacja dwóch ostatnich wersów utworu - „po przeczytaniu” ćw. 4 

7. Aktywne zakończenie:

        a. https://learningapps.org/12455691


Podsumowanie:

1. Umiem czytać ze zrozumieniem utwór poetycki 

2. Umiem wyszukać w tekście epitety

3. Umiem wyjaśnić, kim jest osoba mówiąca w wierszu 

4. Umiem określić stosunek podmiotu lirycznego do matki 

5. Umiem wyjaśnić znaczenie końcowych wersów tekstu 


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...