środa, 12 stycznia 2022

13.01.2022r. 


Temat: Zasady pisania tekstów publicystycznych.


Podręcznik s. 114-116 👀

 

Cele:

1. Czytam tekst ze zrozumieniem 

2. Omawiam cechy tekstu publicystycznego 

3. Wyjaśniam tematykę artykułu i określa stosunek autora do opisywanej sytuacji 

4. Opowiadam o swoich zainteresowaniach, osiągnięciach i sukcesach 


1. Aktywne wprowadzenie

        a. Co to jest blog? 

        b. Czemu służy blog?

        c. Kto może założyć blog? 

        d. O czym można pisać na blogu? 

        e. Jakie są zalety pisania i prowadzenia bloga?

        f. Po co są komentarze? 

        g. Dlaczego blogowanie jest bardzo popularne?

        h. https://learningapps.org/415334


2. Zapoznanie się z tekstem 20 najbardziej wpływowych nastolatków - s. 114 👀

3. Wskazanie miejsca zamieszczenia artykułu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)

https://www.youtube.com/watch?v=otDSP_0MXpA


4. Omówienie cech tekstu publicystycznego. (Nowa wiadomość) 

        a. Stwórzcie w zeszycie mapę myśli o tekście publicystycznym – powinny się w niej znaleźć                     najważniejsze informacje: 



 





        b. https://wordwall.net/pl/resource/2929248/polski/tekst-literacki-informacyjny-reklamowy-publicystyczny

        c. https://wordwall.net/pl/resource/1096825/polski/rodzaje-tekst%c3%b3w-publicystycznych


5. 👉Określenie stosunku autora do opisywanych osób ze wskazaniem fragmentów w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

6. 👉Wskazanie elementów mających wpływ na osiągnięcie sukcesu przez bohaterów tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.) 

        a. Co daje wykształcenie?

        b. Co zdecydowało, że Weronika i Aleksy osiągnęli sukces? 

        c. Na czym polega popularność kanałów na youtube? 

        d. Dlaczego ludzie umieszczają w internecie informacje o tym, co robią 

        e. Czy warto dążyć do sławy i popularności? 


7. 👉Rozmowa o zainteresowaniach, osiągnięciach i sukcesach uczniów. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

8. 👉Przedstawienie zachowań ludzi w internecie. (ćw. 6.) 

9. 👉Przeprowadzenie debaty dotyczącej sławy i popularności. (ćw. 7.) 

10. Aktywne zakończenie:

        a. Zapiszcie w zeszycie odpowiedź: Na moim blogu pisałbym o ….

        b. Zadanie dla chętnych – przegląd prasy. Przejrzyjcie pisma, które macie w domu. Opiszcie ich układ artykułów, długość tekstów, rodzaj grafiki, tytuły. Wskażcie interesujące artykuły lub działy. 

        c. Gotowe zadanie - przygotowane na osobnej kartce - przynieście do szkoły 7.02.2022r. 


Podsumowanie:

Potrafię czytać tekst ze zrozumieniem 

Potrafię omówić cechy tekstu publicystycznego 

Umiem wyjaśnić tematykę artykułu i określić stosunek autora do opisywanej sytuacji 

Opowiadam o swoich zainteresowaniach, osiągnięciach i sukcesach 



💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...