8.03.2022r.
Temat: Po stracie córki – porozmawiajmy o uczuciach matki.
Podręcznik s. 208-210 👀
Cele:
1. Opowiadam o micie o Demeter i Korze
2. Rozmawiam o uczuciach po stracie ukochanej osoby
3. Opowiadam historię z różnych perspektyw
4. Objaśniam zjawisko następowania pór roku według mitu
5. Poznaję odmianę trudnego rzeczownika przez przypadki
1. Aktywne wprowadzenie
a. Pory roku - skojarzenia
b. Odsłuchanie „Czterech pór roku” Vivaldiego:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Tl8Z-tr73ss
2. Zapoznanie się z mitem - s. 208 👀
a. Kim jest Demeter?
b. Kto jest główną postacią w micie?
c. W jakim momencie poznajemy Demeter?
d. Kto był sprawcą tragedii matki?
e. Gdzie zniknęła Persefona?
f. Co się stało na ziemi, kiedy bogini urodzaju wpadła w rozpacz?
g. W jaki sposób Zeus zareagował, aby uratować sytuację?
h. Co wymyślił Hades, aby Persefona wracała do niego co roku na trzy miesiące?
i. Jak Demeter okazywała swoją radość, kiedy odzyskiwała córkę, a co działo się, gdy musiała się z nią żegnać?
3. 👉Nazywanie uczuć po stracie ukochanej osoby – „po przeczytaniu” ćw. 1 s. 210
4. 👉Opowiedzenie historii z perspektywy Demeter – „po przeczytaniu” ćw. 2 s. 210
5. 👉Wyjaśnienie, jak mit tłumaczy następowanie po sobie pór roku – „po przeczytaniu” ćw. 3 s. 210
6. 👉Odmiana rzeczownika „hades” przez przypadki – „po przeczytaniu” ćw. 5 s. 210
7. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź się - https://learningapps.org/4352601
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz