poniedziałek, 9 maja 2022

10.05.2022r. 


Temat: Zbójca o wrażliwym sercu. 


Podręcznik s. 244-247 👀


Cele:

1. Omawiam postacie i wydarzenia przedstawione w utworze

2. Określam przeżycia bohaterów utworu

3. Określam, co jest najcenniejsze dla bohatera utworu

4. Wskazuję wyrazy wartościujące w opisie zbójców

5. Rozumiem znaczenie podanych związków frazeologicznych i stosuję je w wypowiedziach


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapiszcie w zeszycie „nadzieja” lub „litość” – dopiszcie do jednego z nich jak najwięcej skojarzeń

        b. Co przeżywamy, gdy ktoś nam bliski jest w dalekiej podróży? 

        c. kim jest zbój? 


2. Zapoznanie się z utworem Powrót taty:

        a. zapoznaj się z wzorcową recytacją tekstu: https://youtu.be/QLIqzICAK9o

        b. https://wordwall.net/pl/resource/2032778/polski/powr%c3%b3t-taty

        c. archaizmy - przypomnienie terminu, wskazanie w tekście 


3. 👉Wskazanie postaci występujących w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Określenie wpływu ukazywania wydarzeń z perspektywy poszczególnych bohaterów na odbiór utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. rysujemy tabelkę: postacie (matka, ojciec, dzieci, zbójca); co mówią?; jacy są? 

        b. Co przeżywa każda postać?

        c. Dlaczego mówi w taki, a nie inny sposób?

        d. Czego pragnie każdy z nich?

        e. Czego się obawia?

        f. Co jest dla nich najważniejsze?


5. 👉Omówienie wypowiedzi postaci w dwóch pierwszych zwrotkach utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):

        a. Jak myślicie, dlaczego dwie pierwsze zwrotki są zapisane w cudzysłowie?

        b. Kto wypowiada te słowa?

        c. Co przeżywa ta osoba? Czego się obawia?

        d. Do kogo się zwraca i o co prosi?


6. 👉Określenie sposobu, w jaki zostali przedstawieni zbójcy, oraz motywów ich postępowania. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):

        a. rysujemy tabelkę składającą się z dwóch kolumn: zachowanie typowe dla zbójcy/zachowanie nietypowe dla zbójcy 

        b. dlaczego przywódca zbójców wypuścił kupca i dzieci? 

        c. uczuciowe frazeologizmy: https://learningapps.org/display?v=p0i82mu8320


7. Objaśnianie znaczenia związków frazeologicznych:

        a. Jakie znacie związki frazeologiczne ze słowem „sumienie”?

        b. https://wordwall.net/pl/resource/1766756/polski/sumienie-zwi%c4%85zki-frazeologiczne


8. 👉Odczytanie utworu z podziałem na role. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

9. 👉Aktywne zakończenie. (Praca twórcza, ćw. 7.):

        a. notatka 


10. Sprawdź, ile zapamiętałeś:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/15493307/powr%C3%B3t-taty-adam-mickiewicz-5-kl

        b. https://wordwall.net/pl/resource/15579851/polski/powr%c3%b3t-taty-s%c5%82ownictwo

        c. https://learningapps.org/16498822


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...