12.05.2022r.
Temat: Krótko i zwięźle lub dłużej i ciekawiej.
Podręcznik s. 217-219 👀
„Ćwiczenia do języka polskiego” s. 42-45 👉
Cele:
1. Wskazuję poszczególne części zdania pojedynczego.
2. Odróżniam zdanie pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętego.
3. Wyróżniam w zdaniu pojedynczym rozwiniętym grupę podmiotu i grupę orzeczenia.
4. Sporządzam wykres zdania pojedynczego z uwzględnieniem części zdania.
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na wyrazy: pies / szczekać / głośno / na / koty
b. Ułóżcie z nich w zeszycie dwa zdania: jedno bardzo krótkie, składające się tylko z dwóch słów. Drugie zdanie powinno być dłuższe i zawierać wszystkie wskazane słowa.
c. Czym różnią się te zdania?
2. Przypomnienie wiadomości o budowie zdania i jego głównych częściach. (Na rozgrzewkę; Przypomnienie )
3. 👉Wskazanie różnic pomiędzy zdaniem pojedynczym nierozwiniętym i rozwiniętym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1; Przypomnienie):
a. https://wordwall.net/pl/resource/1275087/zdanie-pojedyncze-rozwini%C4%99te-i-nierozwini%C4%99te
4. 👉Rozwijanie zdań nierozwiniętych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2. i 3.)
5. 👉Uzupełnianie zdań i wskazywanie grupy podmiotu i grupy orzeczenia. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.)
6. Zapoznanie się z informacjami o tworzeniu wykresu zdania. (Nowa wiadomość):
a. https://wordwall.net/pl/resource/2637319/polski/wykres-zdania-pojedynczego1
b. https://wordwall.net/pl/resource/2637369/polski/wykres-zdania-pojedynczego2
7. 👉Uzupełnianie zdania przedstawionego na wykresie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.)
8. 👉Uzupełnianie podanych zdań właściwymi określeniami i sporządzanie wykresów zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
9. 👉Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 42-45
10. Aktywne zakończenie – rozwińcie te zdania i zapiszcie je w zeszycie:
a. Mama przyjeżdża.
b. Obiad czeka.
c. Samolot przyleciał.
d. Babcia wróciła.
e. Wujek zaprasza.
f. Tomek zadzwoni.
g. 💥💥wybierzcie jedno z powstałych zdań rozwiniętych i stwórzcie jego wykres!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz