środa, 11 maja 2022

12.05.2022r. 

 

Temat: Krótko i zwięźle lub dłużej i ciekawiej. 


Podręcznik s. 217-219 👀

„Ćwiczenia do języka polskiego” s. 42-45 👉


Cele:

1. Wskazuję poszczególne części zdania pojedynczego.

2. Odróżniam zdanie pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętego.

3. Wyróżniam w zdaniu pojedynczym rozwiniętym grupę podmiotu i grupę orzeczenia. 

4. Sporządzam wykres zdania pojedynczego z uwzględnieniem części zdania. 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spójrzcie na wyrazy: pies / szczekać / głośno / na / koty

        b. Ułóżcie z nich w zeszycie dwa zdania: jedno bardzo krótkie, składające się tylko z dwóch słów. Drugie zdanie powinno być dłuższe i zawierać wszystkie wskazane słowa. 

        c. Czym różnią się te zdania? 


2. Przypomnienie wiadomości o budowie zdania i jego głównych częściach. (Na rozgrzewkę; Przypomnienie ) 

3. 👉Wskazanie różnic pomiędzy zdaniem pojedynczym nierozwiniętym i rozwiniętym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1; Przypomnienie):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/1275087/zdanie-pojedyncze-rozwini%C4%99te-i-nierozwini%C4%99te


4. 👉Rozwijanie zdań nierozwiniętych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2. i 3.)

5. 👉Uzupełnianie zdań i wskazywanie grupy podmiotu i grupy orzeczenia. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.) 

6. Zapoznanie się z informacjami o tworzeniu wykresu zdania. (Nowa wiadomość):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/2637319/polski/wykres-zdania-pojedynczego1

        b. https://wordwall.net/pl/resource/2637369/polski/wykres-zdania-pojedynczego2

        

7. 👉Uzupełnianie zdania przedstawionego na wykresie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.) 

8. 👉Uzupełnianie podanych zdań właściwymi określeniami i sporządzanie wykresów zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.) 

9. 👉Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 42-45

10. Aktywne zakończenie – rozwińcie te zdania i zapiszcie je w zeszycie:

        a. Mama przyjeżdża. 

        b. Obiad czeka. 

        c. Samolot przyleciał. 

        d. Babcia wróciła. 

        e. Wujek zaprasza. 

        f. Tomek zadzwoni.

        g. 💥💥wybierzcie jedno z powstałych zdań rozwiniętych i stwórzcie jego wykres!


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...