2.06.2022r.
Temat: Spotkanie z podmiotami szeregowym i domyślnym.
Podręcznik s. 236-237 👀
Ćwiczenia do języka polskiego s. 46-48 👉
Cele:
1. Wyróżniam podmiot i orzeczenie jako części zdania
2. Wymieniam rodzaje podmiotów i charakteryzuję je
3. Przekształcam tekst
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Podmiot i orzeczenie: https://wordwall.net/pl/resource/6415841/polski/orzeczenie-i-podmiot
2. Wprowadzenie wiadomości na temat podmiotu szeregowego. (Na rozgrzewkę; Nowa wiadomość)
3. 👉Układanie zdań z podmiotem szeregowym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
4. 👉Analiza zdań przygotowująca do zdefiniowania podmiotu domyślnego. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
5. 👉Odczytanie informacji o podmiocie domyślnym. (Nowa wiadomość)
6. 👉Wskazanie zdań, w których występuje podmiot domyślny. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.)
7. 👉Określanie podmiotów w podanych wypowiedzeniach. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.)
8. 👉Przekształcanie tekstu, aby uniknąć powtórzeń. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.)
9. 👉Zadawanie pytań o podmiot i orzeczenie oraz wyrazy określające. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
10. 👉Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 46-48
11. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/1364286/polski/znajd%c5%ba-i-okre%c5%9bl-podmiot-w-zdaniu
b. https://wordwall.net/pl/resource/993028/polski/podmiot-orzeczenie
c. https://wordwall.net/pl/resource/2781244/podmiot-i-orzeczenie
Jeśli masz ochotę jeszcze poćwiczyć: https://wordwall.net/pl/resource/13154542/podmiot-nr-3
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz