środa, 1 czerwca 2022

2.06.2022r. 


Temat: Spotkanie z podmiotami szeregowym i domyślnym. 


Podręcznik s. 236-237 👀

Ćwiczenia do języka polskiego s. 46-48 👉

 

Cele:

1. Wyróżniam podmiot i orzeczenie jako części zdania

2. Wymieniam rodzaje podmiotów i charakteryzuję je

3. Przekształcam tekst



1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Podmiot i orzeczenie: https://wordwall.net/pl/resource/6415841/polski/orzeczenie-i-podmiot


2. Wprowadzenie wiadomości na temat podmiotu szeregowego. (Na rozgrzewkę; Nowa wiadomość)

3. 👉Układanie zdań z podmiotem szeregowym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.) 

4. 👉Analiza zdań przygotowująca do zdefiniowania podmiotu domyślnego. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.) 

5. 👉Odczytanie informacji o podmiocie domyślnym. (Nowa wiadomość) 

6. 👉Wskazanie zdań, w których występuje podmiot domyślny. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.) 

7. 👉Określanie podmiotów w podanych wypowiedzeniach. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.) 

8. 👉Przekształcanie tekstu, aby uniknąć powtórzeń. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.) 

9. 👉Zadawanie pytań o podmiot i orzeczenie oraz wyrazy określające. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.) 

10. 👉Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 46-48

11. Aktywne zakończenie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/1364286/polski/znajd%c5%ba-i-okre%c5%9bl-podmiot-w-zdaniu

        b. https://wordwall.net/pl/resource/993028/polski/podmiot-orzeczenie

        c. https://wordwall.net/pl/resource/2781244/podmiot-i-orzeczenie


Jeśli masz ochotę jeszcze poćwiczyć: https://wordwall.net/pl/resource/13154542/podmiot-nr-3


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...