poniedziałek, 6 września 2021

7.09.2021r. 

 

Temat: Czy kumpel to już przyjaciel?   


Podręcznik s.10-11 👀


Cele:

1. Czytam utwór poetycki ze zrozumieniem

2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście

3. Określam, o czym jest mowa w wierszu

4. Odnajduję w tekście porównania

5. Wskazuję podmiot liryczny i bohatera wiersza

6. Układam krótki opis przyjaciela


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz; Po przeczytaniu, ćw. 7.):

        a. Zapiszcie w zeszycie i dokończcie zdania:

        b. „Przyjaciela cechuje …” (co? – wypisujemy rzeczowniki)

        c. „Przyjaciel jest …” (jaki? – wypisujemy przymiotniki)

        d. „Przyjaciel …” (co robi? – wypisujemy czasowniki)

        e. Zapiszcie teraz w zeszycie słowo „kumpel” i dopiszcie do niego chociaż po jednym synonimie i antonimie


2. Odczytanie wiersza Mój kumpel

3. 👉Określenie, kto w utworze wyraża swoje myśli i co można powiedzieć o tej osobie. (Przypomnienie; Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4.  👉Wypisanie cech kumpla opisanego w wierszu i uzupełnienie notatki. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)

5.  👉Wskazanie w tekście porównań i określenie ich funkcji w utworze. (Przypomnienie; Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

6.  👉Opis przyjaciela. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):

        a. Zapiszcie w zeszycie krótki opis swojego przyjaciela – pamiętajcie o informacjach, jak wygląda, jak się zachowuje i jakie ma cechy dana osoba. W swoim opisie koniecznie zastosujcie chociaż jedno porównanie!! 

        b. Dodatkowo możecie wykonać portrety przyjaciela 

        c. Pamiętajcie, jak wygląda wzorcowy opis?


    Przedstawienie postaci (imię, nazwisko, wiek).

Podanie informacji o wyglądzie i ubiorze bohatera opisu.

Wskazanie co najmniej trzech cech charakteru.

Wyrażenie opinii o opisywanej osobie (np. Moim zdaniem...; Bardzo lubię..., ponieważ...; Uważam, że...).

 

7. Zadanie dla chętnych

        a. Ułożenie wiersza o osobie, którą można określić mianem kumpla – to ćw. 8 s. 11 w podręczniku

        b. Gotowy wiersz wyślij mi przez Teams  


8. Aktywne zakończenie:

        a. Wysłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ezjkuRATAyg

        b. Jak podobała Wam się piosenka?

        c. O jakich cechach przyjaciela wspomina piosenkach?

        d. Która z tych cech jest według Was najważniejsza? 


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...