wtorek, 7 września 2021

8.09.2021r.  


Temat: Przyjaźń poddana próbie.   


Podręcznik s.12-13 👀


Cele:

1. Płynnie odczytuję utwór poetycki

2. Wyjaśniam znaczenie niezrozumiałych słów, korzystając m.in. z przypisów

3. Przedstawiam wydarzenia z punktu widzenia bohatera

4. Tworzę spójne opowiadanie

5. Określam temat utworu

6. Wyjaśniam, jak rozumiem utwór i jego fragmenty

7. Oceniam postępowanie bohaterów

8. Wskazuję w utworze rymy oraz określam ich funkcje

9. Układam kodeks przyjaźni


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz ):

        a. Wysłuchajcie kilku zdań – jeśli zgadzacie się z nim wstańcie, jeśli nie zgadzacie się z nim pokażcie kciuk w dół


        b. Spróbujmy rozwiązać zadanie, czym jest bajka: https://learningapps.org/1761910


2. Odczytanie utworu Przyjaciele przez wybranych uczniów:

        a. A teraz obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Ckevgp9hzcE&t=5s

        b. Jakim utworem są „Przyjaciele”? Jaki to gatunek?

 

3. Objaśnienie znaczenia niezrozumiałych wyrazów

4. Tworzymy plan wydarzeń:

        a. https://learningapps.org/14644660

        b. Spróbujcie znaleźć fragment utworu zawierający morał, czyli pouczenie


5. 👉Przedstawienie przygody przyjaciół z perspektywy Mieszka. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

6. 👉Rozmowa o relacji łączącej bohaterów bajki. (Po przeczytaniu, ćw. 2.–4.) 

7. 👉Określenie funkcji rymów w utworze Adama Mickiewicza. (Przypomnienie; Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

8. 👉Ułożenie Kodeksu przyjaźni. (Praca w grupie, ćw. 6.) 

9. 👉Opracowanie komiksu zatytułowanego Prawdziwy przyjaciel. (Praca twórcza, ćw. 7.)

10. Aktywne zakończenie:

        a. Uzupełnijcie notatkę o bajce „Przyjaciele” 



😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...