8.09.2021r.
Temat: Przyjaźń poddana próbie.
Podręcznik s.12-13 👀
Cele:
1. Płynnie odczytuję utwór poetycki
2. Wyjaśniam znaczenie niezrozumiałych słów, korzystając m.in. z przypisów
3. Przedstawiam wydarzenia z punktu widzenia bohatera
4. Tworzę spójne opowiadanie
5. Określam temat utworu
6. Wyjaśniam, jak rozumiem utwór i jego fragmenty
7. Oceniam postępowanie bohaterów
8. Wskazuję w utworze rymy oraz określam ich funkcje
9. Układam kodeks przyjaźni
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz ):
a. Wysłuchajcie kilku zdań – jeśli zgadzacie się z nim wstańcie, jeśli nie zgadzacie się z nim pokażcie kciuk w dół
b. Spróbujmy rozwiązać zadanie, czym jest bajka: https://learningapps.org/1761910
2. Odczytanie utworu Przyjaciele przez wybranych uczniów:
a. A teraz obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Ckevgp9hzcE&t=5s
b. Jakim utworem są „Przyjaciele”? Jaki to gatunek?
3. Objaśnienie znaczenia niezrozumiałych wyrazów
4. Tworzymy plan wydarzeń:
a. https://learningapps.org/14644660
b. Spróbujcie znaleźć fragment utworu zawierający morał, czyli pouczenie
5. 👉Przedstawienie przygody przyjaciół z perspektywy Mieszka. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
6. 👉Rozmowa o relacji łączącej bohaterów bajki. (Po przeczytaniu, ćw. 2.–4.)
7. 👉Określenie funkcji rymów w utworze Adama Mickiewicza. (Przypomnienie; Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Ułożenie Kodeksu przyjaźni. (Praca w grupie, ćw. 6.)
9. 👉Opracowanie komiksu zatytułowanego Prawdziwy przyjaciel. (Praca twórcza, ćw. 7.)
10. Aktywne zakończenie:
a. Uzupełnijcie notatkę o bajce „Przyjaciele”
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz