środa, 8 września 2021

9.09.2021r. 

 

Temat: Jak stać się prawdziwym przyjacielem?   


Podręcznik s. 14-18 👀


Cele:

1. Opisuję bohaterów i zależności między nimi 

2. Wskazuję główną myśl utworu

3. Wyszukuję w tekście potrzebne i ważne fragmenty

4. Wskazuję narratora i określam jego rolę w tekście

5. Rozróżniam narrację pierwszoosobową i trzecioosobową

6. Oceniam bohaterów i wyrażam o nich własne zdanie


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spójrzcie na słowo PRZYJACIELSKI – ułóżcie z jego liter jak najwięcej rzeczowników

        b. Kim jest przyjaciel? Rozwiążcie zadanie: https://wordwall.net/pl/resource/1591433/przyja%C5%BA%C5%84

        c. Czy znacie przysłowia i frazeologizmy związane z przyjaźnią? Sprawdźmy to: https://wordwall.net/pl/resource/2048782/polski/przyja%c5%ba%c5%84


2. Odczytanie tekstu Sztuka programowania. (Przydatne słowa) 

3. 👉Określenie roli narratora w tekście. (Przypomnienie; Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Wyjaśnienie, w jaki sposób Nowy został przyjęty w klasie i określenie własnego stanowiska w tej sprawie. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

5. 👉Wskazanie, co pomogło Jackowi nawiązać relację z Radkiem. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

6. 👉Ocena postawy Radka. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. 👉Wytłumaczenie, dlaczego bohaterowi zależało na odnalezieniu psa. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

8. 👉Przedstawienie interpretacji zakończenia utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

9. 👉Wskazanie, na jaki problem zwrócił uwagę autor opowiadania. (Po przeczytaniu, ćw. 7.) 

10. 👉Analiza zapisu dialogów. (Po przeczytaniu, ćw. 8. i 9.):

        a. Spójrzcie na tekst „Sztuki programowania” – niektóre słowa w tekście zostały wyróżnione. Zapiszcie je w zeszycie i do każdego z nich zapiszcie po jednym synonimie

 

11. Aktywne zakończenie:

        a. Porozmawiajmy o przyjaźni: https://wordwall.net/pl/resource/1963858/przyja%C5%BA%C5%84

        b. https://wordwall.net/pl/resource/2844792/przyja%C5%BA%C5%84

        c. Wymyślcie 3 tytuły piosenek, które zadedykowalibyście swojemu przyjacielowi 

        d. Możecie również zaprojektować okładkę płyty, na której znalazłyby się piosenki dla przyjaciela


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...