9.09.2021r.
Temat: Jak stać się prawdziwym przyjacielem?
Podręcznik s. 14-18 👀
Cele:
1. Opisuję bohaterów i zależności między nimi
2. Wskazuję główną myśl utworu
3. Wyszukuję w tekście potrzebne i ważne fragmenty
4. Wskazuję narratora i określam jego rolę w tekście
5. Rozróżniam narrację pierwszoosobową i trzecioosobową
6. Oceniam bohaterów i wyrażam o nich własne zdanie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na słowo PRZYJACIELSKI – ułóżcie z jego liter jak najwięcej rzeczowników
b. Kim jest przyjaciel? Rozwiążcie zadanie: https://wordwall.net/pl/resource/1591433/przyja%C5%BA%C5%84
c. Czy znacie przysłowia i frazeologizmy związane z przyjaźnią? Sprawdźmy to: https://wordwall.net/pl/resource/2048782/polski/przyja%c5%ba%c5%84
2. Odczytanie tekstu Sztuka programowania. (Przydatne słowa)
3. 👉Określenie roli narratora w tekście. (Przypomnienie; Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Wyjaśnienie, w jaki sposób Nowy został przyjęty w klasie i określenie własnego stanowiska w tej sprawie. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Wskazanie, co pomogło Jackowi nawiązać relację z Radkiem. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. 👉Ocena postawy Radka. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Wytłumaczenie, dlaczego bohaterowi zależało na odnalezieniu psa. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Przedstawienie interpretacji zakończenia utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Wskazanie, na jaki problem zwrócił uwagę autor opowiadania. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
10. 👉Analiza zapisu dialogów. (Po przeczytaniu, ćw. 8. i 9.):
a. Spójrzcie na tekst „Sztuki programowania” – niektóre słowa w tekście zostały wyróżnione. Zapiszcie je w zeszycie i do każdego z nich zapiszcie po jednym synonimie
11. Aktywne zakończenie:
a. Porozmawiajmy o przyjaźni: https://wordwall.net/pl/resource/1963858/przyja%C5%BA%C5%84
b. https://wordwall.net/pl/resource/2844792/przyja%C5%BA%C5%84
c. Wymyślcie 3 tytuły piosenek, które zadedykowalibyście swojemu przyjacielowi
d. Możecie również zaprojektować okładkę płyty, na której znalazłyby się piosenki dla przyjaciela
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz