23.09.2021r.
Temat: Dlaczego warto pomagać innym?
Podręcznik s.31-35 👀
Cele:
1. Wskazuję czas, miejsce akcji i bohaterów
2. Wyszukuję w tekście potrzebne fragmenty
3. Porządkuję wydarzenia
4. Opowiadam przeczytany tekst według planu
5. Wskazuję główną myśl utworu
6. Oceniam bohaterów
7. Piszę opowiadanie i ogłoszenie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wysłuchajcie zdań – jeśli uznacie je za prawdziwe podnieście rękę do góry:
* Swojej pasji poświęcam codziennie przynajmniej godzinę.
* Staram się najpierw wypełnić obowiązki, a potem przeznaczam czas na przyjemności.
* Mam ograniczony czas na realizowanie pasji.
* Nikt nie kontroluje czasu, który poświęcam na przyjemności.
* Nie mam pasji, która by mnie pochłaniała.
* Przez moją pasję nie mam przyjaciół.
* W życiu najważniejsza jest dla mnie moja pasja
2. Odczytanie tekstu Dziesiąty poziom. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
3. Układanie planu wydarzeń i opowiadanie treści utworu na podstawie przygotowanego planu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
4. Przypomnienie definicji opowiadania. (Przypomnienie ze s. 34)
5. Układanie pytań zamkniętych i otwartych. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
6. Wyjaśnienie terminu bohater literacki. (Przypomnienie ze s. 35)
7. Rozmowa o głównym bohaterze tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. Zapiszcie w zeszycie cechy charakteru, które można przypisać bohaterowi tekstu przed wizytą w banku żywności i po niej
8. Rozmowa na temat sposobów pomagania. (Po przeczytaniu, ćw. 6., 7., 8., 10. i 11.):
a. Czy znacie słowo „wolontariat”? Co ono oznacza?
https://wordwall.net/pl/resource/11088784/wolontariat
b. https://wordwall.net/pl/resource/2174637/wolontariat
c. Napiszcie w zeszycie ogłoszenie skierowane do chętnych uczniów Waszej szkoły, którzy chcieliby pomóc. W ogłoszeniu napiszcie jakimi cechami charakteru powinni wyróżniać się kandydaci. Wykorzystajcie w tekście ogłoszenia wskazane informacje. Samodzielnie uzupełnijcie te, których brakuje. Zadbajcie o estetykę pracy. Mile widziany element graficzny. Akcje do wyboru:
* Zbiórka karmy dla zwierząt – schronisko dla zwierząt „Pupil”, 12–15 kwietnia 2019 r
* Pomoc dla starszych osób mieszkających na osiedlu – spotkanie organizacyjne, świetlica szkolna, przewodniczący SU.
* Pomoc dla uczniów, którzy mają problemy z matematyką – biblioteka szkolna, każdy wtorek od godziny 16 do 17.
9. Aktywne zakończenie:
a. Jak inaczej mogło zakończyć się opowiadanie? Spróbujcie wymyślić alternatywne zakończenie.
b. Wymyślcie i zapiszcie w zeszycie hasło zachęcające kolegów i koleżanki do podejmowania działań w ramach wolontariatu
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz