środa, 22 września 2021

23.09.2021r.  


Temat: Dlaczego warto pomagać innym?   


Podręcznik s.31-35 👀


Cele:

1. Wskazuję czas, miejsce akcji i bohaterów

2. Wyszukuję w tekście potrzebne fragmenty

3. Porządkuję wydarzenia

4. Opowiadam przeczytany tekst według planu

5. Wskazuję główną myśl utworu

6. Oceniam bohaterów

7. Piszę opowiadanie i ogłoszenie


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Wysłuchajcie zdań – jeśli uznacie je za prawdziwe podnieście rękę do góry:

            * Swojej pasji poświęcam codziennie przynajmniej godzinę. 

            * Staram się najpierw wypełnić obowiązki, a potem przeznaczam czas na przyjemności. 

            * Mam ograniczony czas na realizowanie pasji. 

            * Nikt nie kontroluje czasu, który poświęcam na przyjemności. 

            * Nie mam pasji, która by mnie pochłaniała. 

            * Przez moją pasję nie mam przyjaciół. 

            * W życiu najważniejsza jest dla mnie moja pasja


2. Odczytanie tekstu Dziesiąty poziom. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

3. Układanie planu wydarzeń i opowiadanie treści utworu na podstawie przygotowanego planu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

4. Przypomnienie definicji opowiadania. (Przypomnienie ze s. 34) 

5. Układanie pytań zamkniętych i otwartych. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

6. Wyjaśnienie terminu bohater literacki. (Przypomnienie ze s. 35) 

7. Rozmowa o głównym bohaterze tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):

        a. Zapiszcie w zeszycie cechy charakteru, które można przypisać bohaterowi tekstu przed wizytą w banku żywności i po niej 


8. Rozmowa na temat sposobów pomagania. (Po przeczytaniu, ćw. 6., 7., 8., 10. i 11.):

        a. Czy znacie słowo „wolontariat”? Co ono oznacza?

 https://wordwall.net/pl/resource/11088784/wolontariat

        b. https://wordwall.net/pl/resource/2174637/wolontariat

        c. Napiszcie w zeszycie ogłoszenie skierowane do chętnych uczniów Waszej szkoły, którzy chcieliby pomóc. W ogłoszeniu napiszcie jakimi cechami charakteru powinni wyróżniać się kandydaci. Wykorzystajcie w tekście ogłoszenia wskazane informacje. Samodzielnie uzupełnijcie te, których brakuje. Zadbajcie o estetykę pracy. Mile widziany element graficzny. Akcje do wyboru:

            * Zbiórka karmy dla zwierząt – schronisko dla zwierząt „Pupil”, 12–15 kwietnia 2019 r

            * Pomoc dla starszych osób mieszkających na osiedlu – spotkanie organizacyjne, świetlica szkolna, przewodniczący SU.

            * Pomoc dla uczniów, którzy mają problemy z matematyką – biblioteka szkolna, każdy wtorek od godziny 16 do 17.


9. Aktywne zakończenie:

        a. Jak inaczej mogło zakończyć się opowiadanie? Spróbujcie wymyślić alternatywne zakończenie. 

        b. Wymyślcie i zapiszcie w zeszycie hasło zachęcające kolegów i koleżanki do podejmowania działań w ramach wolontariatu


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...