27.09.2021r.
Temat: Spotkanie z lekturą – Ferenc Molnar „Chłopcy z Placu Broni”.
Podręcznik s.100-101 👀
Cele:
1. Potrafię powiedzieć, kim był Ferenc Molnar
2. Prowadzę rozmowę na temat głównych postaci występujących w książce
3. Wnioskuję na podstawie tekstu
4. Poszerzam zasób słownictwa
5. Przypominam sobie zasady interpunkcji oraz pisowni wielką i małą literą
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spróbujcie stworzyć definicję placu zabaw – zapiszcie i dokończcie w zeszycie zdanie: „Plac zabaw to…”. Postarajcie się w swojej odpowiedzi zawrzeć jak najwięcej skojarzeń
b. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/976054/polski/teleturniej-ch%c5%82opcy-z-placu-broni
2. Kilka słów o autorze:
a. Odczytanie notki biograficznej Ferenca Molnara
b. Karta pracy - przypomnienie zasad interpunkcji oraz pisowni wielką i małą literą
3. Zapoznanie się z informacjami na temat książki „Chłopcy z placu Broni” (Kilka słów o lekturze, Kilka słów o tytule)
4. Uzyskanie dodatkowych informacji związanych z książką (Ciekawostka)
5. Praca z lekturą:
a. wklejka do zeszytu "Moja praca z lekturą"
6. Poznajemy gatunek:
a. powieść (przygodowa): wklejka
7. Cechy świata przedstawionego – opisujemy świat przedstawiony w „Chłopcach z Placu Broni”:
a. Czas i miejsce akcji
b. Narrator
c. Język
d. Charakterystyka postaci
e. Piramida wydarzeń
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz