niedziela, 26 września 2021

 27.09.2021r. 


Temat: Spotkanie z lekturą – Ferenc Molnar „Chłopcy z Placu Broni”.

   

Podręcznik s.100-101 👀


Cele: 

1. Potrafię powiedzieć, kim był Ferenc Molnar

2. Prowadzę rozmowę na temat głównych postaci występujących w książce

3. Wnioskuję na podstawie tekstu

4. Poszerzam zasób słownictwa

5. Przypominam sobie zasady interpunkcji oraz pisowni wielką i małą literą


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spróbujcie stworzyć definicję placu zabaw – zapiszcie i dokończcie w zeszycie zdanie: „Plac zabaw to…”. Postarajcie się w swojej odpowiedzi zawrzeć jak najwięcej skojarzeń

        b. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/976054/polski/teleturniej-ch%c5%82opcy-z-placu-broni


2. Kilka słów o autorze:

        a. Odczytanie notki biograficznej Ferenca Molnara

        b. Karta pracy - przypomnienie zasad interpunkcji oraz pisowni wielką i małą literą




3. Zapoznanie się z informacjami na temat książki „Chłopcy z placu Broni” (Kilka słów o lekturze, Kilka słów o tytule)

4. Uzyskanie dodatkowych informacji związanych z książką (Ciekawostka)

5. Praca z lekturą:

        a. wklejka do zeszytu "Moja praca z lekturą"  


6. Poznajemy gatunek: 

        a. powieść (przygodowa): wklejka 


7. Cechy świata przedstawionego – opisujemy świat przedstawiony w „Chłopcach z Placu Broni”:

        a. Czas i miejsce akcji

        b. Narrator

        c. Język

        d. Charakterystyka postaci

        e. Piramida wydarzeń


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...