wtorek, 26 października 2021

2.11.2021r.  


Temat: Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy.    


Podręcznik s. 64-65 👀


Cele:

1. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście

2. Określam temat utworu

3. Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy

4. Wyjaśniam sens sformułowań o znaczeniu przenośnym i poprawnie je stosuję


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Wyobraźcie sobie, że rozpoznajecie uczucia po zapachu – jaki zapach miałaby miłość, złość i strach?

        b. Zapiszcie w zeszycie hasło „uczucia” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń


2. Odczytanie Kilku słów o książce. 

3. Aktywne odczytanie tekstu Co to znaczy... :

        a. Wysłuchajcie tekstu i zanotujcie w zeszycie pytania, jakie nasuwają Wam się podczas słuchania 


4. 👉Omówienie problematyki utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.– 3.) 

5. 👉Nazywanie uczuć i opisywanie ich przejawów. (Po przeczytaniu, ćw. 5. i 6.; Przydatne słowa) 

6. 👉Bogacenie słownictwa – nazwy uczuć podane wprost i w sposób przenośny. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 7.; Praca twórcza, ćw. 8.):

        a. Spójrzcie na słowa poniżej – odszukajcie wśród nich nazwy uczuć. Zapiszcie je w zeszycie, a następnie dopiszcie do nich wyrazy o znaczeniu przeciwnym (antonimy)


lęk, ogrodzenie, fantazja, wakacje, radość, przyjaciel, miłość, widok, spokój, wyprawa, zachwyt, ciężar, siła, wrażenia, upór, zguba, złość, przypomnienie


7. Aktywne zakończenie:

        a. Anagramy – uczucia 

        b. Tabelka – uczucia w znaczeniu dosłownym i przenośnym


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...