2.11.2021r.
Temat: Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy.
Podręcznik s. 64-65 👀
Cele:
1. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście
2. Określam temat utworu
3. Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy
4. Wyjaśniam sens sformułowań o znaczeniu przenośnym i poprawnie je stosuję
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wyobraźcie sobie, że rozpoznajecie uczucia po zapachu – jaki zapach miałaby miłość, złość i strach?
b. Zapiszcie w zeszycie hasło „uczucia” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
2. Odczytanie Kilku słów o książce.
3. Aktywne odczytanie tekstu Co to znaczy... :
a. Wysłuchajcie tekstu i zanotujcie w zeszycie pytania, jakie nasuwają Wam się podczas słuchania
4. 👉Omówienie problematyki utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.– 3.)
5. 👉Nazywanie uczuć i opisywanie ich przejawów. (Po przeczytaniu, ćw. 5. i 6.; Przydatne słowa)
6. 👉Bogacenie słownictwa – nazwy uczuć podane wprost i w sposób przenośny. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 7.; Praca twórcza, ćw. 8.):
a. Spójrzcie na słowa poniżej – odszukajcie wśród nich nazwy uczuć. Zapiszcie je w zeszycie, a następnie dopiszcie do nich wyrazy o znaczeniu przeciwnym (antonimy)
lęk, ogrodzenie, fantazja, wakacje, radość, przyjaciel, miłość, widok, spokój, wyprawa, zachwyt, ciężar, siła, wrażenia, upór, zguba, złość, przypomnienie
7. Aktywne zakończenie:
a. Anagramy – uczucia
b. Tabelka – uczucia w znaczeniu dosłownym i przenośnym
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz