26.10.2021r.
Temat: Nie mówię tego dosłownie.
Podręcznik s. 61-63 👀
Cele:
1. Czytam utwór poetycki
2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście
3. Wskazuję bohaterów wiersza i oceniam ich zachowanie
4. Odróżniam znaczenie dosłowne i przenośne podanych wyrażeń
5. Wskazuję w tekście przenośnie i tłumaczę ich znaczenie
6. Samodzielnie tworzę sformułowania o znaczeniu przenośnym
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spróbujcie zamknąć oczy i odpowiadajcie na moje pytania – postarajcie się myśleć nieschematycznie!
1. Co robi mgła?
2. Co robi śnieg?
3. Co robi muzyka?
4. Co robi śmiech?
2. Odczytanie wiersza Przenośnie.
3. 👉Wyszukiwanie w tekście informacji na temat ludzi, o których mówi podmiot liryczny. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Tworzenie notatki w formie schematu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Wskazywanie różnic między dosłownym a przenośnym znaczeniem wyrazów. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 5.):
a. Potoczne przenośnie: https://wordwall.net/pl/resource/7201400/r%C3%B3%C5%BCne-przeno%C5%9Bnie-potoczne
6. Zapoznanie się z definicją przenośni. (Nowa wiadomość)
7. 👉Rozmowa o tym, dlaczego ludzie chętnie stosują przenośnie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
8. 👉Sposoby budowania przenośni. (Po przeczytaniu, ćw. 6.; Praca twórcza, ćw. 8.)
9. 👉Przygotowanie do recytacji wiersza Przenośnie. (Po przeczytaniu, ćw. 9.)
10. 👉Aktywne zakończenie. (Praca w grupie, ćw. 7.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz