poniedziałek, 25 października 2021

26.10.2021r.  


Temat: Nie mówię tego dosłownie.    


Podręcznik s. 61-63 👀


Cele:

1. Czytam utwór poetycki

2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście

3. Wskazuję bohaterów wiersza i oceniam ich zachowanie

4. Odróżniam znaczenie dosłowne i przenośne podanych wyrażeń

5. Wskazuję w tekście przenośnie i tłumaczę ich znaczenie

6. Samodzielnie tworzę sformułowania o znaczeniu przenośnym 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spróbujcie zamknąć oczy i odpowiadajcie na moje pytania – postarajcie się myśleć nieschematycznie!

                1. Co robi mgła?

                2. Co robi śnieg?

                3. Co robi muzyka?

                4. Co robi śmiech?


2. Odczytanie wiersza Przenośnie

3. 👉Wyszukiwanie w tekście informacji na temat ludzi, o których mówi podmiot liryczny. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Tworzenie notatki w formie schematu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

5. 👉Wskazywanie różnic między dosłownym a przenośnym znaczeniem wyrazów. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 5.):

        a. Potoczne przenośnie: https://wordwall.net/pl/resource/7201400/r%C3%B3%C5%BCne-przeno%C5%9Bnie-potoczne

 

6. Zapoznanie się z definicją przenośni. (Nowa wiadomość) 

7. 👉Rozmowa o tym, dlaczego ludzie chętnie stosują przenośnie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

8. 👉Sposoby budowania przenośni. (Po przeczytaniu, ćw. 6.; Praca twórcza, ćw. 8.)

9. 👉Przygotowanie do recytacji wiersza Przenośnie. (Po przeczytaniu, ćw. 9.) 

10. 👉Aktywne zakończenie. (Praca w grupie, ćw. 7.)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...