poniedziałek, 8 listopada 2021

9.11.2021r.  


Temat: Kłopoty z dorosłymi.    


Podręcznik s. 79-81 😀


Cele:

1. Odczytuję podane fragmenty powieści

2. Określam, kto jest bohaterem i narratorem utwory 

3. Omawiam sytuację przedstawioną w tekście

4. Wnioskuję na podstawie tekstu

5. Poszerzam zasób słownictwa


1. Odczytanie fragmentów książki Dziewczynka z fotografii

2. Wyjaśnienie trudniejszego słownictwa. (Przydatne słowa) 

3. 👉Analiza wydarzeń i sytuacji przedstawionych w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–3.) 

4. Nazwanie emocji opisanych w utworze:

        a. Wypiszcie z tekstu słowa i wyrażenia, które wskazują na uczucia, jakie przeżywają bohaterowie

        b. Zabawa w skojarzenia – napiszcie do podanych niżej uczuć ich synonimy oraz sposoby, w jakie ludzie okazują daną emocję;

            1. Zdenerwowanie 

            2. Złość 

            3. Strach 

            4. Smutek 

            5. Tęsknota 

 

5. 👉Ocena opinii bohaterki na temat dorosłych. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.) 

6. 👉Rozmowa o wpływie decyzji dorosłych na życie dzieci. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

7. 👉Zadanie pracy domowej. (Praca twórcza, ćw. 7.):

        a. Zadanie dla wszystkich: napisz krótki list do Matsa w imieniu Natalii. Postaraj się dodać mu tym listem otuchy, pocieszyć go, sprawić, by na chwilę poczuł znów szczęście. 

        b. Pamiętaj o zasadach pisaniu listu! Jeśli nie pamiętasz zasad – spójrz na infografikę  


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...