9.11.2021r.
Temat: Kłopoty z dorosłymi.
Podręcznik s. 79-81 😀
Cele:
1. Odczytuję podane fragmenty powieści
2. Określam, kto jest bohaterem i narratorem utwory
3. Omawiam sytuację przedstawioną w tekście
4. Wnioskuję na podstawie tekstu
5. Poszerzam zasób słownictwa
1. Odczytanie fragmentów książki Dziewczynka z fotografii .
2. Wyjaśnienie trudniejszego słownictwa. (Przydatne słowa)
3. 👉Analiza wydarzeń i sytuacji przedstawionych w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–3.)
4. Nazwanie emocji opisanych w utworze:
a. Wypiszcie z tekstu słowa i wyrażenia, które wskazują na uczucia, jakie przeżywają bohaterowie
b. Zabawa w skojarzenia – napiszcie do podanych niżej uczuć ich synonimy oraz sposoby, w jakie ludzie okazują daną emocję;
1. Zdenerwowanie
2. Złość
3. Strach
4. Smutek
5. Tęsknota
5. 👉Ocena opinii bohaterki na temat dorosłych. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.)
6. 👉Rozmowa o wpływie decyzji dorosłych na życie dzieci. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
7. 👉Zadanie pracy domowej. (Praca twórcza, ćw. 7.):
a. Zadanie dla wszystkich: napisz krótki list do Matsa w imieniu Natalii. Postaraj się dodać mu tym listem otuchy, pocieszyć go, sprawić, by na chwilę poczuł znów szczęście.
b. Pamiętaj o zasadach pisaniu listu! Jeśli nie pamiętasz zasad – spójrz na infografikę
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz