18.11.2021 r.
Temat: Grzybobranie jako ważny obyczaj szlachecki.
Podręcznik s. 167-169 👀
Cele:
1. Opisuję przygotowania szlachty do grzybobrania
2. Potrafię dopisywać epitety i porównania
3. Potrafię omówić wskazany fragmenty tekstu
4. Potrafię zredagować notatkę o tradycjach związanych z posiłkami w mojej rodzinie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Dlaczego ludzie zbierają grzyby?
b. Kto z Was lubi zbierać grzyby?
c. O jakiej porze dnia najlepiej je zbierać?
d. Jaki strój wkładacie, gdy idziecie na grzyby?
e. Co ze sobą zabieracie?
f. Jakie rodzaje grzybów zbieracie?
g. Dlaczego trzeba dobrze znać grzyby?
h. Co oznacza powiedzenie: „rosnąć jak grzyby po deszczu”?
2. Odczytanie fragmentów Księgi trzeciej Pana Tadeusza.
3. 👉Opis przygotowań do grzybobrania. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
a. Prezentacja: https://view.genial.ly/5e9829b263b9e50d808e20fc/presentation-grzybobranie
b. Jaką rolę pełniło grzybobranie w życiu dawnej szlachty?
c. Jak uczestnicy grzybobrania przygotowali się?
4. 👉Sporządzenie listy grzybów opisanych przez Mickiewicza. (Po przeczytaniu, ćw. 2. i 6.)
a. Stwórzcie w zeszycie listę grzybów – możecie narysować grzyby, dopiszcie do każdego chociaż jedno określenie
5. 👉Analiza porównawcza własnych i poetyckich opisów grzybów. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. 👉Dopisywanie do nazw grzybów jadalnych i niejadalnych epitetów i porównań z utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
a. Przypomnienie, co to jest epitet i porównanie
b. sketchnotka - do wklejenia do zeszytu
7. 👉Przemyślenia odnoszące się do czterech ostatnich wersów fragmentu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. Zapoznanie się z Ciekawostką.
9. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/2132655/pan-tadeusz-ksi%C4%99ga-i
b. https://learningapps.org/15570236
c. https://learningapps.org/15732036
10. Zaliczenie lektury - projekt: Lapbook "Pan Tadeusz"
a. wykonajcie lapbook dotyczący lektury "Pan Tadeusz"
b. w lapbooku odwołajcie się do poznanych ksiąg (I-III)
c. wykorzystajcie poznane fakty dotyczące okoliczności powstania dzieła, jego gatunku, cech charakterystycznych, języka utworu, motywów i problematyki dzieła
d. pamiętajcie o kreatywności - nie zapomnijcie o ciekawej szacie graficznej, rysunkach lub zdjęciach, podkreśleniach, różnych czcionkach lub charakterach pisma
e. lapbook możecie wykonajcie odręcznie i samodzielnie
f. pilnujcie zasad ortografii i interpunkcji :)
g. czas na oddanie lapbooka: 6.12.2021 r. Jest to praca na ocenę - brak pracy oznacza ocenę niedostateczną!!
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz