17.11.2021 r.
Temat: Grzeczność zawsze w cenie.
Podręcznik s. 164-166 👀
Cele:
1. Przedstawiam postaci oraz sytuację opisaną we fragmencie Księgi pierwszej
2. Czytam ze zrozumieniem fragment utworu Adama Mickiewicza
3. Omawiam zasady grzecznościowe obowiązujące w dawnej Polsce
4. Porównuję dawne i współczesne reguły grzecznościowe
1. Aktywne wprowadzenie
a. Co to jest savoir-vivre?
b. Z jakiego języka pochodzi?
c. Jakich dziedzin życia dotyczą zasady savoir-vivre’u?
d. Jak inaczej można określić savoir-vivre?
e. Dokończcie zdanie: kulturalnego człowieka można poznać po…
2. 👉Rozmowa o okazywaniu szacunku innym osobom. (Zanim przeczytasz, polecenie 1.)
a. Karta pracy - ćw. 3
3. Wzorcowe odczytanie fragmentów Księgi pierwszej Pana Tadeusza. (Zanim przeczytasz, polecenie 2.) – przyjrzenie się rymom! 👀
4. 👉Omówienie zasad obowiązujących podczas posiłku. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
a. Analiza - https://view.genial.ly/5e8e16fa124be30da508f94d/presentation-grzecznosc-zawsze-w-cenie-pan-tadeusz-ks-i
b. karta pracy
5. 👉Podanie przyczyny wygłoszenia mowy przez Sędziego. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Wyjaśnienie słów wypowiedzianych przez Sędziego. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 5.)
7. 👉Rozmowa o zasadach grzeczności obowiązujących dawniej i współcześnie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):
a. Co to jest grzeczność?
b. Na czym polega polska grzeczność?
c. Po co nam grzeczność na co dzień?
8. 👉Przedstawienie informacji o źródłach wiedzy na temat zasad zachowania się w różnych sytuacjach. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Przeprowadzenie dyskusji o znaczeniu tradycji. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
a. Jakie znaczenie ma dla Was tradycja?
b. Dlaczego warto podtrzymywać tradycję?
10. Aktywne zakończenie:
a. Wyobraźcie sobie, że tworzycie podręcznik – poradnik zasad grzeczności. Jaki tytuł nadalibyście tej książce?
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz