7.12.2021r.
8.12.2021r.
Temat: Z jakich elementów jest zbudowany wyraz odmienny?
Podręcznik s. 88-89 👀
„Ćwiczenia do języka polskiego” s. 16-19
Cele:
1. Odróżniam części mowy odmienne od nieodmiennych
2. Odmieniam rzeczowniki przez przypadki
3. Wskazuję temat i końcówkę wyrazu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. https://learningapps.org/433608
2. Wskazywanie zmian zachodzących w wyrazie podczas odmiany przez przypadki. (Na rozgrzewkę)
3. Odczytanie informacji na temat budowy wyrazów odmiennych. (Nowa wiadomość ze s. 88):
a. wklejka:
4. Wskazywanie tematu i końcówki w wyrazach. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1., 3.):
a. Karta pracy: Spójrzcie na wyrazy poniżej – oddzielcie w nich końcówki od tematu, a następnie wypiszcie oboczności
A. błąd – błędy – błędzie lód – lody – lodzie miód – miodem – miodzie
B. idę – idziemy – idźmy kładę – kładziemy – kładźmy jadę – jedziemy – jedźmy
C. ręka – ręki – rąk noga – nogi – nóg staw – stawie - stawu
D. mech – mchu – mchy płatek – płatków – płatkom pchła – pcheł – pchłami
b. https://wordwall.net/pl/resource/8280298/polski/temat-i-ko%c5%84c%c3%b3wka-rzeczownika
5. Wskazywanie zmian zachodzących w temacie wyrazu. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.)
6. Zapoznanie się z definicją tematów obocznych i oboczności. (Nowa wiadomość ze s. 89)
a. Wklejka – oboczności
7. Wskazywanie tematów obocznych i oboczności. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/8724854/polski/oboczno%c5%9bci-w-temacie-rzeczownika
b. https://learningapps.org/4937840
c. https://learningapps.org/8649430
8. Budowanie poprawnych form wyrazów. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
9. Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 16-19, ćw. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
10. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź, ile zapamiętałeś z lekcji: https://learningapps.org/14769120
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz