9.12.2021r.
Temat: Uczymy się pięknie recytować.
Podręcznik s. 90-92👀
Cele:
1. Czytam po cichu i głośno wskazany utwór
2. Recytuje wiersz
3. Stosuję poprawną intonację podczas recytacji utworu
4. Podczas recytacji przyjmuję odpowiednią postawę
1. Aktywne wprowadzenie:
a. https://www.youtube.com/watch?v=mInnMNk5KHA – przykład pełnej emocji recytacji popularnego wiersza
2. Wyjaśnienie terminu recytacja
3. Zapoznanie się z informacjami „Jak przygotować się do recytacji utworu?’ – s. 90 👀
a. https://www.youtube.com/watch?v=rLCxnVy9XUU
b. Recytacja wiersza:
„ Reguły dla gaduły” M. Strzałkowska:
Dbaj o swój język i mów poprawnie,
ładnie, wyraźnie oraz dokładnie,
bo kto nie ćwiczy często języka,
ten się w mówieniu potem potyka.
Kiedy z tym miewasz jakieś kłopoty,
to się natychmiast bierz do roboty,
a, że nasz język bywa ciekawy,
czeka cię przy tym mnóstwo zabawy!
Wymawiaj słowa bardzo starannie,
Nawet gdy zmywasz lub siedzisz w wannie,
Z wielkim zapałem ruszaj ustami
I razem ze mną ciesz się słowami.
4. Odczytanie wiersza Doroty Gellner „W lesie” s. 91 👀
5. Odczytanie wiersza Doroty Gellner „W lesie” według dołączonych do niego komentarzy s. 91 👀
6. 👉 Przygotowanie narządów mowy do recytacji – „czas na ćwiczenia” s. 91-92 ćw. 1-3
7. 👉Wykonanie ćwiczenia ukazującego znaczenie znaków interpunkcyjnych podczas recytacji – „czas na ćwiczenia” ćw. 4
8. Zadanie dla chętnych – recytacja dowolnego wiersza Juliana Tuwima.
a. Nagrajcie swoją recytację i wyślijcie mi przez Teams. Pamiętajcie o trzymaniu się zasad i wykorzystaniu poznanych dzisiaj wskazówek przy recytacji :)
💥💥💥 UWAGA!!! Na poniedziałek przygotujcie sobie kilka ulotek, gazetek reklamowych lub broszurek obojętnie z jakich dziedzin (zabawki, artykuły spożywcze, samochody, książki, sprzęt agd) – byleby była to reklama
Podsumowanie:
1. Umiem czytać po cichu i głośno wskazany utwór
2. Umiem recytować wiersz
3. Umiem stosować poprawną intonację podczas recytacji utworu
4. Umiem podczas recytacji przyjmować odpowiednią postawę
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz