niedziela, 12 grudnia 2021

13.12.2021r. 

14.12.2021r. 


Temat: W zalewie reklam.


Podręcznik s. 93-95 👀

Broszurki reklamowe przyniesione przez uczniów


Cele:

1. Analizuję broszurki reklamowe i zastanawiam się, jak zbudowana jest reklama

2. Rozmawiam o problemie przedstawionym w tekście publicystycznym

3. Odróżniam tekst reklamowy od innych tekstów 

4. Podaję cechy hasła reklamowego

5. Dostrzegam wpływ reklam na życie człowieka

6. Rozpoznaję język właściwy reklamie

7. Przekładam tekst kultury na własne doświadczenia


1. Aktywne wprowadzenie;

        a. Przyjrzyjcie się przygotowanym przez siebie materiałom reklamowym – co zauważacie?

        b. Jakie elementy powtarzają się w tych materiałach?

        c. Jak zbudowana jest reklama?

        d. Co to jest reklama? Spróbujcie stworzyć definicję tego słowa. Zanotujcie ją w zeszytach.


2. Odczytanie tekstu „Czy snickers wygra z twoim głodem?” – odczytanie również „przydatnych słów” s. 93 👀

3. Wyjaśnienie pochodzenia słowa reklama – „nowa wiadomość” oraz „Po przeczytaniu” ćw. 1 s. 94👀

4. 👉 Rozmowa o tym, skąd twórcy reklam czerpią pomysły. (Po przeczytaniu, ćw. 3) 

        a. Jaki cechami i umiejętnościami powinni się odznaczać twórcy reklam?

        b. Czy macie takie cechy? 


5. 👉 Określenie przyczyn powstawania reklam i ich wpływu na nasze życie. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 4., 5. i 6.) 

        a. Jaki jest cel reklam?

        b. W jaki sposób reklamy oddziałują na nas?

        c. Co jest skuteczniejsze: reklama telewizyjna, radiowa, w prasie czy ulotki?


6. 👉 Wskazanie cech hasła reklamowego. (Po przeczytaniu, ćw. 7. i 8.) 

        a. Co to znaczy, że hasło reklamowe jest chwytliwe?


7. 👉 Scharakteryzowanie elementów reklamy i podanie ich znaczenia. (Po przeczytaniu, ćw. 9)

8. Jak wyglądałby świat bez reklam?  👄

9. Reklama dawniej i dziś -

        a. https://www.youtube.com/watch?v=iQ08qTdBFp0

        b. Pytanie: czy dawne reklamy zwróciłyby Waszą uwagę? Czy przekonałyby Was do zakupu?


10. 💫ZADANIE DLA WSZYSTKICH: opracuj reklamę ulubionego produktu: 

        a. wymyśl hasło zachęcające do jego zakupu

        b. przygotuj plakat reklamowy - zamieść na nim wymyślone hasło! 

        c. zastanów się, w jaki sposób chciałbyś go zareklamować: prasa, radio, telewizja? Jak                                skonstruowałbyś reklamę? 

        d. 💥czas na wykonanie zadania: 16.12.2020 r. 



💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...