poniedziałek, 21 lutego 2022

22.02.2022r. 

23.02.2022r. 


Temat: Powtórzenie zawsze w cenie! 

Podręcznik s. 144-145 👀


Cele:

1. Wyjaśniam pojęcia związane z tekstem literackim i informacyjnym

2. Zapisuję liczebniki w odpowiednich formach 

3. Określam przypadek, liczbę i rodzaj przymiotników

4. Poprawnie zapisuję datę

5. Redaguję sprawozdanie z filmu lub spektaklu

6. Określam funkcję dedykacji w utworze

7. Wypowiadam się na temat gatunków filmowych

8. Poprawnie zapisuję wyrazy z „ó” i „u” 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapiszcie w zeszycie 5 słów z „ó” wymiennym

        b. Zapiszcie w zeszycie 5 słów z „u” 

        c. Zapiszcie w zeszycie stopniowanie przymiotników: „dobry” i „długi” 

        d. Odmieńcie przez przypadki w zeszycie wyrażenie „ciekawy film” 

        e. Zapiszcie w zeszycie dzisiejszą datę trzema sposobami 

        f. Czym charakteryzuje się tekst publicystyczny?


2. Analiza schematu z podręcznika – „Podsumowanie” s. 144

3. Przedstawienie kryteriów sukcesu i zapowiedzenie sprawdzianu :

        a. data: 28.02.2022r. 

        b. kryteria sukcesu



4. Czas na powtórkę i ćwiczenia – przymiotnik:

        a. Przypomnienie: https://wordwall.net/pl/resource/407643/polski/przymiotnik

        b. https://learningapps.org/4290972

        c. https://learningapps.org/9808076


        d. Stopniowanie: https://wordwall.net/pl/resource/353184/u%C5%82%C3%B3%C5%BC-kolejne-stopnie-przymiotnika

        e. https://learningapps.org/15851974

        f. https://learningapps.org/15789446


        g. Przypadki: https://learningapps.org/8693070


5. Liczebnik:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/3469563/polski/liczebnik

        b. https://wordwall.net/pl/resource/9500495/liczebnik-g%C5%82%C3%B3wny-porz%C4%85dkowy-zbiorowy

        c. https://learningapps.org/15158222

        dhttps://wordwall.net/pl/resource/6914938/polski/jaki-liczebnik

        e. https://learningapps.org/6976959


6. Pisownia „ó” i „u”:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/955917/pisownia-%C3%B3-i-u

        b.  https://wordwall.net/pl/resource/9774362/polski/pisownia-u-i-%c3%b3

        c. https://learningapps.org/11725658


7. Sprawozdanie:

        a. Przypominajka: https://wordwall.net/pl/resource/7032159/sprawozdanie


        b. JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z FILMU LUB ZE SPEKTAKLU?


            * Słowa, które mogą być przydatne w napisaniu sprawozdania np.:

wstęp: przedstawienie odbyło się, seans miał miejsce, to film należący do gatunku, film jest ekranizacją powieści, spektakl powstał na podstawie, film w reżyserii.

            opis dzieła: Film przedstawia przygody…, Akcja toczy się…, Bohaterami są… .

            * środki wyrazu: W filmie wykorzystano bogatą scenografię, która…, Muzyka buduje nastrój…, Uwagę zwracają kostiumy aktorów…, Akcja trzyma widzów w napięciu…, Dialogi postaci są…, Piosenki, które urozmaicają spektakl, sprawiają…, Dzięki zastosowaniu efektów specjalnych udało się… , Gra aktorów jest… .

        *Jak napisać sprawozdanie?

Należy określić, czego będzie ono dotyczyć.

Wstęp. Pierwszy akapit. Trzeba napisać podstawowe informacje. Gdzie i kiedy można było obejrzeć film lub spektakl, kto uczestniczył w tym wydarzeniu i dlaczego.

Rozwinięcie. Drugi akapit. Należy przedstawić czas i miejsce akcji oraz bohaterów. Określić tematykę poruszaną w filmie. Środki wyrazu zastosowane w filmie. Można zwrócić uwagę na grę aktorów, kostiumy, charakteryzację, scenografię, efekty specjalne oraz muzykę.

Zakończenie. Kolejny akapit. Napisać swoją opinię na temat obejrzanego filmu lub spektaklu.


8. „Sprawdź wiedzę i umiejętności” – s.145 


💬to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...