24.02.2022 r.
Temat: Początki świata według Greków.
Podręcznik s. 202-205 👀
Cele:
1. Wypowiadam się o kosmosie i wszechświecie
2. Porządkuję swoją wiedzę o mitach
3. Omawiam mit o powstaniu świata
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na zdjęcia kosmosu:
b. Jakie uczucie wzbudzają w Was te fotografie?
c. Jak określilibyście przestrzeń kosmiczną – jakich słów użylibyście?
d. Co czujecie, wyobrażając sobie nieskończoność wszechświata?
e. Czy wszechświat jest uporządkowany czy jest chaosem?
2. Odczytanie tekstu Mit o powstaniu świata - s. 205 👀
a. Kto w greckim micie był usosobieniem Nieba, a kto – Ziemi?
b. Dlaczego Uranos zrzucił cyklopów do Tartaru?
c. Komu Gaja wręczyła kamienny sierp do walki z Uranosem?
d. Dlaczego Kronos pożerał swoje dzieci?
e. W jaki sposób Rea uratowała Zeusa?
f. Kogo ocalił Zeus?
3. Rozmowa o sytuacji przed powstaniem świata - "po przeczytaniu", ćw. 1 s. 204
a. 👉 Wypiszcie w zeszycie sformułowania, za pomocą których opisano Chaos.
4. Uporządkowanie wiedzy na temat bohaterów mitu - "po przeczytaniu", ćw. 2. i 4 s. 204-205
5. Opracowanie planu wydarzeń:
a. https://learningapps.org/9474554
6. Wyjaśnienie terminów mit i mitologia - "Nowa wiadomość"; "po przeczytaniu", ćw. 5. i 6. s. 205 –
a. wklejki do zeszytu
7. Układanie zadania typu prawda – fałsz:
a. zapiszcie w zeszycie dwa zdania dotyczące mitu o powstaniu świata, na które można odpowiedzieć „prawda” i „fałsz”
8. 💥💥 Zadanie dla chętnych - ćw. 8 s. 205
9. Aktywne zakończenie:
a. https://learningapps.org/9502560
b. https://wordwall.net/pl/resource/1036335/polski/mit-o-stworzeniu-%c5%9bwiata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz