środa, 9 marca 2022

10.03.2022r. 


Temat: Niespodziewana lekcja historii.  


Podręcznik s. 155-158 👀


Cele:

1. Odczytuje fragmenty powieści

2. Określam, kto jest bohaterem i narratorem utworu

3. Omawiam sytuację przedstawioną w tekście

4. Poszerzam zasób słownictwa

5. Korzystam z różnych źródeł informacji 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Dokończcie zdanie: „tytuł tekstu kojarzy mi się z….”

 

2. Odczytanie fragmentów książki Duchy ze Wzgórza Rabowników. (Przydatne słowa ):

        a. Po odczytaniu: zapiszcie w zeszycie cztery pytania dotyczących treści utworu – pytania powinny zaczynać się od słów:

 „co/kto?” 

„kiedy?” 

 „gdzie?” 

 „jak/w jaki sposób?”


3. Rozmowa o bohaterach utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Ocena wiedzy historycznej Romka. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. Jaka była wiedza Romka na temat historii Polski? A jaka powinna być?

        b. Dlaczego należy znać najważniejsze wydarzenia i postacie z historii własnego kraju? 


5. 👉Rozmowa na temat zwiedzania muzeów. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

6. 👉Opis reakcji rodzeństwa na zamkowe eksponaty. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. 👉Dyskusja na temat sensu zakładania muzeów. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):

        a. W jakim celu zakłada się muzea?

        b. Do jakich muzeów chodzicie? 

        c. Czego oczekujecie od muzeum, aby wyprawa do niego była ciekawa i niezapomniana?

        d. najciekawsze muzea na świecie: https://www.bing.com/videos/search?q=muzeum+w+cancun+meksyk&&view=detail&mid=7117C20052FCAB9B5FC17117C20052FCAB9B5FC1&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dmuzeum%2520w%2520cancun%2520meksyk%26qs%3Dn%26form%3DQBVR%26sp%3D-1%26pq%3Dmuzeum%2520w%2520cancun%2520meksyk%26sc%3D0-22%26sk%3D%26cvid%3DADE60FF891C74C05825B6CD591076B80

        e. najdziwniejsze muzea na świecie: https://www.bing.com/videos/search?q=muzeum+zupek+chi%c5%84skich&&view=detail&mid=08A1C701F2D0A59FCF1D08A1C701F2D0A59FCF1D&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dmuzeum%2520zupek%2520chi%25C5%2584skich%26qs%3Dn%26form%3DQBVR%26sp%3D-1%26pq%3Dmuzeum%2520zupek%2520chi%25C5%2584skich%26sc%3D1-22%26sk%3D%26cvid%3D6A4021F4C50D492B95231D3C3C0283BA

        f. zapiszcie w zeszycie słowo "MUZEUM" - dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń

        g. gdybyście mogli stworzyć własne muzeum - czego dotyczyłoby? 


8. Zapoznanie się z zasadami zachowania obowiązującymi w muzeum. (Wśród ludzi)

9. 👉Zaplanowanie wycieczki do muzeum. (Praca w grupie, ćw. 6.)

10. Aktywne zakończenie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/337623/co-w-kt%C3%B3rym-muzeum

        b. https://learningapps.org/2264611


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...