10.03.2022r.
Temat: Niespodziewana lekcja historii.
Podręcznik s. 155-158 👀
Cele:
1. Odczytuje fragmenty powieści
2. Określam, kto jest bohaterem i narratorem utworu
3. Omawiam sytuację przedstawioną w tekście
4. Poszerzam zasób słownictwa
5. Korzystam z różnych źródeł informacji
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Dokończcie zdanie: „tytuł tekstu kojarzy mi się z….”
2. Odczytanie fragmentów książki Duchy ze Wzgórza Rabowników. (Przydatne słowa ):
a. Po odczytaniu: zapiszcie w zeszycie cztery pytania dotyczących treści utworu – pytania powinny zaczynać się od słów:
„co/kto?”
„kiedy?”
„gdzie?”
„jak/w jaki sposób?”
3. Rozmowa o bohaterach utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Ocena wiedzy historycznej Romka. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Jaka była wiedza Romka na temat historii Polski? A jaka powinna być?
b. Dlaczego należy znać najważniejsze wydarzenia i postacie z historii własnego kraju?
5. 👉Rozmowa na temat zwiedzania muzeów. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. 👉Opis reakcji rodzeństwa na zamkowe eksponaty. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Dyskusja na temat sensu zakładania muzeów. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. W jakim celu zakłada się muzea?
b. Do jakich muzeów chodzicie?
c. Czego oczekujecie od muzeum, aby wyprawa do niego była ciekawa i niezapomniana?
f. zapiszcie w zeszycie słowo "MUZEUM" - dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
g. gdybyście mogli stworzyć własne muzeum - czego dotyczyłoby?
8. Zapoznanie się z zasadami zachowania obowiązującymi w muzeum. (Wśród ludzi)
9. 👉Zaplanowanie wycieczki do muzeum. (Praca w grupie, ćw. 6.)
10. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/337623/co-w-kt%C3%B3rym-muzeum
b. https://learningapps.org/2264611
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz