14.03.2022r.
15.03.2022r.
Temat: Poznajemy Wandę, co nie chciała Niemca.
Podręcznik s. 148-151 👀
Cele:
1. Czytam płynnie tekst
2. Ciekawie opowiadam legendę
3. Układam pytania i odpowiedzi do tekstu
4. Oceniam zachowanie córki Kraka
5. Przedstawiam cechy legendy
6. Wyjaśniam znaczenie wyrazów wieloznacznych
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wyjaśnijcie sformułowanie:
„coś obrosło legendą”
„w każdej legendzie kryje się ziarno prawdy”
2. Odczytanie tekstu "O Wandzie, co nie chciała Niemca":
a. Po przeczytaniu – sprawdź, ile zapamiętałeś:
3. Opowiadanie legendy:
https://wordwall.net/pl/resource/2339643/polski/o-wandzie-co-nie-chcia%c5%82a-niemca
4. 👉Dopisywanie do podanych zdań pytań lub odpowiedzi. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Rozmowa o postawie córki Kraka. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Jak mogła postąpić Wanda w związku z oświadczynami Rytgiera?
b. Narysujecie w zeszycie schemat „drzewka decyzyjnego” i wypełnijcie:
6. 👉Uzasadnienie, że tekst Mariana Orłonia jest legendą. (Po przeczytaniu, ćw. 3.; Przypomnienie:
a. Przypominajka: https://wordwall.net/pl/resource/7332002/czym-jest-legenda
b. Z czego wywodzi się legenda?
c. Co odróżnia legendę od baśni?
d. Jakie ma cechy legenda?
e. Jakie znacie legendy polskie?
f. Jaką rolę odgrywały dawniej legendy w życiu społeczności?
7. 👉Wyjaśnianie znaczenia wyrazów wieloznacznych. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.; Nowa wiadomość):
a. Spójrzcie na zdania:
„Ten aktor jest żywą legendą kina”
„Zanim przyjrzysz się mapie, spójrz na legendę”
– w jakim znaczeniu zostało użyte słowo „legenda” w każdym z nich?
8. 👉Dyskusja o zakończeniu opowieści o księżniczce Wandzie. (Praca w grupie, ćw. 6.):
9. Spójrzcie na zdania:
„uważam, że Wanda postąpiła słusznie, gdyż…”
„sądzę, że Wanda mogła postąpić inaczej, ponieważ…”
– wybrane zdanie zapisz i dokończ w zeszycie
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz