poniedziałek, 21 marca 2022

21.03.2022r. 


Temat: Co słychać i widać w Żelazowej Woli?  


Podręcznik s. 159-160 👀


Cele:

1. Poznaję, kim był Fryderyk Chopin

2. Odczytuję wzorcowo wierszowany utwór literacki

3. Potrafię rozpoznać podmiot liryczny i adresata wiersza

4. Poznaję utwory Chopina i określam uczucia związane z ich odsłuchaniem 

5. Poznaję, co to jest uosobienie i potrafię wskazać je w utworze literackim 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Co wiecie o Fryderyku Chopinie? 

        b. Kim był Chopin: https://www.youtube.com/watch?v=rCR-yAsV2nE


2. Odczytanie biogramu Wandy Chotomskiej – s. 159 👀

3. Wzorcowe odczytanie utworu „Muzyka Pana Chopina” 

4. 👉Ustalenie, kto jest podmiotem lirycznym, a kto adresatem w wierszu – po przeczytaniu, ćw. 1

5. 👉Określanie, gdzie znajdują się rozmówcy w wierszu - po przeczytaniu, ćw. 2

6. 👉Określanie pory roku, która została nakreślona w utworze - po przeczytaniu, ćw. 3

7. 👉Dlaczego Chopin „uśmiecha się w mazurkach” - po przeczytaniu, ćw. 4

8. Wysłuchanie fragmentu jednego z mazurków Chopina:

        a. https://www.youtube.com/watch?v=-dvbiz7iXe4

        b. W trakcie słuchania zapiszcie w zeszycie swoje skojarzenia z tą muzyką oraz jakie uczucie towarzyszą Wam podczas słuchania takiego utworu


9. 👉 Interpretowanie wyznaczonych słów – po przeczytaniu, ćw. 6

10. 👉Zapoznanie z „Nową wiadomością” , po przeczytaniu, ćw. 7

11. 👉Objaśnianie znaczenia podanych słów – po przeczytaniu, ćw. 8

12. 👉Wymyślanie własnych przykładów uosobień – po przeczytaniu, ćw. 9

13. Aktywne zakończenie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/6816038/chopin


💬to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...