21.03.2022r.
Temat: Co słychać i widać w Żelazowej Woli?
Podręcznik s. 159-160 👀
Cele:
1. Poznaję, kim był Fryderyk Chopin
2. Odczytuję wzorcowo wierszowany utwór literacki
3. Potrafię rozpoznać podmiot liryczny i adresata wiersza
4. Poznaję utwory Chopina i określam uczucia związane z ich odsłuchaniem
5. Poznaję, co to jest uosobienie i potrafię wskazać je w utworze literackim
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Co wiecie o Fryderyku Chopinie?
b. Kim był Chopin: https://www.youtube.com/watch?v=rCR-yAsV2nE
2. Odczytanie biogramu Wandy Chotomskiej – s. 159 👀
3. Wzorcowe odczytanie utworu „Muzyka Pana Chopina”
4. 👉Ustalenie, kto jest podmiotem lirycznym, a kto adresatem w wierszu – po przeczytaniu, ćw. 1
5. 👉Określanie, gdzie znajdują się rozmówcy w wierszu - po przeczytaniu, ćw. 2
6. 👉Określanie pory roku, która została nakreślona w utworze - po przeczytaniu, ćw. 3
7. 👉Dlaczego Chopin „uśmiecha się w mazurkach” - po przeczytaniu, ćw. 4
8. Wysłuchanie fragmentu jednego z mazurków Chopina:
a. https://www.youtube.com/watch?v=-dvbiz7iXe4
b. W trakcie słuchania zapiszcie w zeszycie swoje skojarzenia z tą muzyką oraz jakie uczucie towarzyszą Wam podczas słuchania takiego utworu
9. 👉 Interpretowanie wyznaczonych słów – po przeczytaniu, ćw. 6
10. 👉Zapoznanie z „Nową wiadomością” , po przeczytaniu, ćw. 7
11. 👉Objaśnianie znaczenia podanych słów – po przeczytaniu, ćw. 8
12. 👉Wymyślanie własnych przykładów uosobień – po przeczytaniu, ćw. 9
13. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/6816038/chopin
💬to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz