31.03.2022r.
4.04.2022r.
Temat: Jakie więzi łączyły synów Bolesława Chrobrego?
Podręcznik s. 177-180 👀
Cele:
1. Doskonalę technikę czytania ze zrozumieniem.
2. Omawiam elementy świata przedstawionego.
3. Charakteryzuję bohaterów tekstu.
4. Przedstawiam zachowani braci w opisanej sytuacji.
5. Dokonuję oceny relacji między braćmi.
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz ):
a. Dlaczego czasem dochodzi do rywalizacji między rodzeństwem?
b. Czy rywalizujecie ze swoimi braćmi lub siostrami?
2. Zapoznanie się z notatką "Kilka słów o książce"
3. Odczytanie tekstu „Mówcie mi Bezprym”
4. 👉Omówienie elementów świata przedstawionego w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1. i 3.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/1296361/polski/bezprym
5. 👉Rozmowa o cechach charakteru synów Bolesława Chrobrego. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/11177636/polski/synowie-chrobrego
b. https://wordwall.net/pl/resource/10350297/mieszko-czy-bezprym
c. Zapiszcie w zeszycie imiona: Bezprym / Mieszko Lambert
d. Do każdego imienia zapiszcie po 3 cechy charakteru, które określają każdego z braci
6. 👉Przedstawienie zachowania się braci wobec siebie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Opisanie uczuć braci na podstawie sytuacji przedstawionej w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Które z podanych frazeologizmów pasują do Bezpryma, a które do Mieszka:
krew pulsowała w jego żyłach
coś go dławiło w gardle
trzymał nerwy na wodzy
złość w nim buzowała
oblał go zimny pot
natrętny jak mucha
trząsł się ze strachu jak osika
zbladł jak ściana
serce waliło jak młot
nogi miał jak z waty
b. Czy znacie wszystkie te sformułowania?
8. 👉Ocena relacji między braćmi. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Wyjaśnienie wpływu języka omawianego fragmentu na odbiór tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. *7.)
10. Określenie, w jaki sposób autorka potraktowała postacie historyczne i w jakim celu to zrobiła.
11. Aktywne zakończenie:
a. Jak można opanować swój gniew, złość czy wstręt?
b. Jakie powinny być wzajemne relacje rodzeństwa?
c. Co sprawia, że więzi łączące rodzeństwo psują się?
d. Jak naprawić relacje z rodzeństwem?
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz