środa, 30 marca 2022

31.03.2022r. 

4.04.2022r. 


Temat: Jakie więzi łączyły synów Bolesława Chrobrego?  


Podręcznik s. 177-180 👀


Cele: 

1. Doskonalę technikę czytania ze zrozumieniem.

2. Omawiam elementy świata przedstawionego.

3. Charakteryzuję bohaterów tekstu.

4. Przedstawiam zachowani braci w opisanej sytuacji.

5. Dokonuję oceny relacji między braćmi.


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz ):

        a. Dlaczego czasem dochodzi do rywalizacji między rodzeństwem?

        b. Czy rywalizujecie ze swoimi braćmi lub siostrami?

 

2. Zapoznanie się z notatką "Kilka słów o książce" 

3. Odczytanie tekstu „Mówcie mi Bezprym” 

4. 👉Omówienie elementów świata przedstawionego w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1. i 3.):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/1296361/polski/bezprym


5. 👉Rozmowa o cechach charakteru synów Bolesława Chrobrego. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/11177636/polski/synowie-chrobrego

        b. https://wordwall.net/pl/resource/10350297/mieszko-czy-bezprym

        c. Zapiszcie w zeszycie imiona: Bezprym / Mieszko Lambert 

        d. Do każdego imienia zapiszcie po 3 cechy charakteru, które określają każdego z braci


6. 👉Przedstawienie zachowania się braci wobec siebie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. 👉Opisanie uczuć braci na podstawie sytuacji przedstawionej w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):

        a. Które z podanych frazeologizmów pasują do Bezpryma, a które do Mieszka:


krew pulsowała w jego żyłach 

coś go dławiło w gardle 

trzymał nerwy na wodzy

złość w nim buzowała

oblał go zimny pot

natrętny jak mucha

trząsł się ze strachu jak osika

zbladł jak ściana

serce waliło jak młot

nogi miał jak z waty


        b. Czy znacie wszystkie te sformułowania?

 

8. 👉Ocena relacji między braćmi. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

9. 👉Wyjaśnienie wpływu języka omawianego fragmentu na odbiór tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. *7.) 

10. Określenie, w jaki sposób autorka potraktowała postacie historyczne i w jakim celu to zrobiła. 

11. Aktywne zakończenie:

        a. Jak można opanować swój gniew, złość czy wstręt? 

        b. Jakie powinny być wzajemne relacje rodzeństwa?

        c. Co sprawia, że więzi łączące rodzeństwo psują się? 

        d. Jak naprawić relacje z rodzeństwem? 


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...