4.04.2022r.
Temat: Ile prawdy jest w przysłowiach?
Podręcznik s. 186-187 👀
Cele:
1. Ze zrozumieniem czytam fragment artykułu
2. Omawiam znaczenie przysłów w kulturze narodu
3. Wyjaśniam, dokańczam i przypisuję przysłowia do określnej sytuacji
4. Poprawiam błędy w zapisanych powiedzeniach
5. Przedstawiam treść przysłów w różnych formach
1. Aktywne wprowadzenie;
a. Ruletka z przysłowiami: https://wordwall.net/pl/resource/361662/polski/przys%c5%82owia
2. Zapoznanie się z fragmentami artykułu Przysłowiowa Polska.
3. Odczytanie Nowej wiadomości.
4. 👉Rozmowa o przysłowiach w kulturze polskiej. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Dlaczego mówi się, że przysłowia są mądrością narodu?
b. Czy używacie przysłów? Jakich?
5. 👉Wyjaśnienie przysłów cytowanych w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Ćwiczenia z zastosowaniem przysłów. (Po przeczytaniu, ćw. 3.–5.)
7. 👉Poprawianie błędów w zapisie przysłów. (Po przeczytaniu, ćw. *6.)
8. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/1863294/przys%C5%82owia
b. https://wordwall.net/pl/resource/470160/polski/przys%c5%82owia
c. https://wordwall.net/pl/resource/524419/polski/przys%c5%82owia
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz