8.06.2022r.
Temat: Czy można żyć bez mediów?
Podręcznik s. 269-270 👀
Cele:
1. Wskazuję narratora
2. Określam problemy poruszone w tekście
3. Odnoszę sytuację przedstawioną w utworze do własnego doświadczenia
4. Formułuję argumenty
5. Oceniam postawy przedstawione w tekście
1. Aktywne wprowadzenie:
a. W jaki sposób można wartościowo spędzać wolny czas?
b. Dlaczego rozrywkę przed telewizorem uważa się za stratę czasu?
2. Aktywne czytanie tekstu „Masło przygodowe” Barbary Stenki
3. 👉Określanie zasad panujących w rodzinie narratorki. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Ustosunkowanie się do opinii mamy na temat rozrywki. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Czy wolny czas wolicie spędzać w czyimś towarzystwie, czy sami?
b. Jakie są formy rozrywki, które nie wymagają towarzystwa?
c. Jak rozumiecie słowa mamy narratorki: „Rozrywka jest z ludźmi, a nie z urządzeniami”? Czy zgadzacie się z takim stwierdzeniem? Sformułujcie argumenty!
5. 👉Opowiadanie o rodzinie Zwarowców. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. 👉Omawianie wpływu mediów na życie współczesnych rodzin. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Jakie znacie media?
b. Jakie mają zalety, a jakie wady?
c. Jak można spędzać czas wolny bez korzystania z jakichkolwiek mediów?
d. Zapiszcie w zeszycie plan spędzania wolnego czasu bez mediów! Zastanówcie, co można wówczas robić, z jakich rozrywek korzystać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz