poniedziałek, 6 czerwca 2022

8.06.2022r. 

 

Temat: Czy można żyć bez mediów? 


Podręcznik s. 269-270 👀


Cele:

1. Wskazuję narratora

2. Określam problemy poruszone w tekście

3. Odnoszę sytuację przedstawioną w utworze do własnego doświadczenia

4. Formułuję argumenty

5. Oceniam postawy przedstawione w tekście 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. W jaki sposób można wartościowo spędzać wolny czas?

        b. Dlaczego rozrywkę przed telewizorem uważa się za stratę czasu?


2. Aktywne czytanie tekstu „Masło przygodowe” Barbary Stenki

3. 👉Określanie zasad panujących w rodzinie narratorki. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Ustosunkowanie się do opinii mamy na temat rozrywki. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. Czy wolny czas wolicie spędzać w czyimś towarzystwie, czy sami?

        b. Jakie są formy rozrywki, które nie wymagają towarzystwa?

        c. Jak rozumiecie słowa mamy narratorki: „Rozrywka jest z ludźmi, a nie z urządzeniami”? Czy zgadzacie się z takim stwierdzeniem? Sformułujcie argumenty! 


5. 👉Opowiadanie o rodzinie Zwarowców. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

6. 👉Omawianie wpływu mediów na życie współczesnych rodzin. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):

        a. Jakie znacie media?

        b. Jakie mają zalety, a jakie wady?

        c. Jak można spędzać czas wolny bez korzystania z jakichkolwiek mediów? 

        d. Zapiszcie w zeszycie plan spędzania wolnego czasu bez mediów! Zastanówcie, co można wówczas robić, z jakich rozrywek korzystać. 


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...