wtorek, 5 października 2021

6.10.2021r.  


Temat: Porozmawiasz ze mną?   

Podręcznik s. 40-43 👀


Cele:

1. Czytam ze zrozumieniem teksty zamieszczone na infografice

2. Wyszukuję w tekście informacyjnym potrzebne wiadomości

3. Wskazuję zalety i wady korzystania z komunikatorów 

4. Dostrzega różnice między językiem młodzieżowym a językiem literackim

5. Wymieniam zasady właściwego zachowania się w internecie


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/1945441/komunikacja

        b. https://wordwall.net/pl/resource/9847817/komunikacja

 

2. Zapoznanie się z infografiką Współczesne sposoby komunikowania się 

3. Podanie powodów, dla których ludzie chętnie korzystają z internetu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. Rozmowa o stosowanych sposobach komunikowania się. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. Spójrzcie na krótki dialog między mamą a córką:


Mama: Co to znaczy ZW?

Córka: Zaraz wracam.

Mama: Dobrze, to zapytam Wojtka.


        b. Na czym polega nieporozumienie w tym dialogu?

        c. Czy zdarza się Wam prowadzić z rodzicem rozmowę w podobny sposób?


5. Określenie, jak można wyrażać emocje w sieci. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

6. Wskazanie udogodnień i zagrożeń, które wiążą się z komunikowaniem się w internecie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. Zwrócenie uwagi na zasady właściwego zachowania się w internecie. (Po przeczytaniu, ćw. 7. i 8.; Kultura w internecie) 

8. Aktywne zakończenie. (Po przeczytaniu, ćw. *5.):

        a. Zaprojektujcie urządzenie, za pomocą którego ludzie będą się porozumiewać za 20 lat. Nadajcie urządzeniu nazwę i stwórzcie krótką instrukcję jego obsługi. Pamiętajcie o wykonaniu rysunku w swoim projekcie! 

        b. To zadanie dla wszystkich – termin wykonania: 18.10 

        c. Gotowy projekt wręczcie mi osobiście w szkole  


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: W pracowni Leonarda da Vinci – escape room.  Dziś czeka nas zabawa w pracowni naszego bohatera – oto escape room:  htt...