6.10.2021r.
Temat: Porozmawiasz ze mną?
Podręcznik s. 40-43 👀
Cele:
1. Czytam ze zrozumieniem teksty zamieszczone na infografice
2. Wyszukuję w tekście informacyjnym potrzebne wiadomości
3. Wskazuję zalety i wady korzystania z komunikatorów
4. Dostrzega różnice między językiem młodzieżowym a językiem literackim
5. Wymieniam zasady właściwego zachowania się w internecie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/1945441/komunikacja
b. https://wordwall.net/pl/resource/9847817/komunikacja
2. Zapoznanie się z infografiką Współczesne sposoby komunikowania się
3. Podanie powodów, dla których ludzie chętnie korzystają z internetu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. Rozmowa o stosowanych sposobach komunikowania się. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Spójrzcie na krótki dialog między mamą a córką:
Mama: Co to znaczy ZW?
Córka: Zaraz wracam.
Mama: Dobrze, to zapytam Wojtka.
b. Na czym polega nieporozumienie w tym dialogu?
c. Czy zdarza się Wam prowadzić z rodzicem rozmowę w podobny sposób?
5. Określenie, jak można wyrażać emocje w sieci. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. Wskazanie udogodnień i zagrożeń, które wiążą się z komunikowaniem się w internecie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. Zwrócenie uwagi na zasady właściwego zachowania się w internecie. (Po przeczytaniu, ćw. 7. i 8.; Kultura w internecie)
8. Aktywne zakończenie. (Po przeczytaniu, ćw. *5.):
a. Zaprojektujcie urządzenie, za pomocą którego ludzie będą się porozumiewać za 20 lat. Nadajcie urządzeniu nazwę i stwórzcie krótką instrukcję jego obsługi. Pamiętajcie o wykonaniu rysunku w swoim projekcie!
b. To zadanie dla wszystkich – termin wykonania: 18.10
c. Gotowy projekt wręczcie mi osobiście w szkole
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz